Deel dit artikel
-

Amerikaanse social shoppingsite zet in op Europa

ShopStyle heeft een Duitstalige en een Franstalige versie van de site gelanceerd. De social shoppingsite uit de Verenigde Staten breidde vorig jaar al uit naar het Verenigd Koninkrijk.

Sugar, een uitgever van voornamelijk weblogs, nam in 2007 ShopStyle over. Een van de investeerders achter Sugar is Sequoia Capital. De social shoppingsite is goed voor de helft van de inkomsten van Sugar.

Met de Franstalige variant van de site richt de modecommunity zich, naast Frankrijk, ook op bijvoorbeeld het Franstalige deel in België. Datzelfde geldt voor de Duitstalige site, deze is ook toegankelijk voor bijvoorbeeld Oostenrijkers of Zwitsers.

De liefhebber kan bij het begin aangeven alleen die winkels te laten zien die bezorgen in het land waar het lid vandaan komt. Sommige retailers op de site bezorgen ook in Nederland. Of er plannen zijn voor een Nederlandstalige site, is niet bekend.

Bij ShopSyle kunnen de kooplustigen online het aanbod van verschillende retailers doorzoeken. ShopStyle incasseert een deel van het aankoopbedrag wanneer een gebruiker een aankoop doet bij een van de aangesloten partijen.

Op de site vindt de fashionista stijlboeken om raad te plegen en meer dan 120 categorieën om in te zoeken, waaronder kleding, beauty, schoenen en tassen. Er kan gezocht worden op onder meer maat, merk en kleur. De mode-gemeenschap op ShopStyle kan merken als favoriet bestempelen, zich bij een groep aansluiten of nieuwe looks aanmaken en deze delen met anderen. Wanneer favoriete merken een aanbieding hebben, of wanneer er een uitverkoop is, wordt een lid hiervan op de hoogte gesteld.

Bron foto: tinou bao (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond