Deel dit artikel
-

Instagram: 200 duizend adverteerders

Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.

Dat meldt Instagram in een – natuurlijk – rijk geïllustreerd blogbericht. Daar vertelde de Facebook-dochter dat het niet enkel merkadverteerders trek, maar ook reclame met performancedoeleinden. Bijvoorbeeld: apps installeren en terugkeren naar webwinkels om orders af te ronden.

Sinds afgelopen najaar staat de Instagram API open voor adverteerders zodat zij heel gericht en geautomatiseerd reclameruimte kunnen inkopen. Absolute cijfers met resultaten heeft Facebook nog niet vrijgegeven, maar uit de markt klinkt weinig terughoudendheid om de fotodienst te betrekken bij online campagnes.

COO Sheryl Sandberg van Facebook zegt dat 98 van de honderd grootste adverteerders op Facebook in het vierde kwartaal van 2015 ook op Instagram adverteerden.

Technische reclamepartners vallen nu uiteen in de groepen: adtech, contentmarketing en communitymanagement. Instagram zegt aan nieuwe reclameformats te werken.

De foto-app had afgelopen najaar maandelijks gemiddeld 400 honderd miljoen mobiele gebruikers.

Foto: Jens Karlsson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond