Deel dit artikel
-

MessageBird opent kantoren in Azië en Amerika

De telecomwereld op zijn kop zetten met open API’s, dat is wat MessageBird wil. Binnenkort opent directeur Robert Vis verkoopkantoren in Hong Kong en San Francisco om die ambitie internationaal wat verder uit te dragen.

Dat is een verdubbeling van het aantal kantoren nu, in Londen en aan de oostkust in de VS. In Duitsland, Hamburg, is net een filiaal geopend en België volgt binnenkort ook. “We doen alle technische ontwikkelingen vanuit Nederland, maar in de praktijk doet een Engelsman nu eenmaal makkelijker zaken met iemand die ook in Engeland is.”

MessageBird is een bedrijf dat via API’s SMS- en Voice-diensten over de hele wereld aanbiedt. Skype is een klant, de sms’jes van Adyen komen via Vis’ systeem en voor de Amber Alerts mogen het hele bedrijf uit bed worden gebeld vanwege de urgentie. Dat is inmiddels 31 man.

De API-set is in grote lijnen vergelijkbaar met het telecomaanbod van Twilio uit Amerika. Dat heeft, op z’n Amerikaans, honderden miljoenen dollars groeigeld opgehaald om te groeien. Het Nederlandse bedrijf niets. “En we zijn winstgevend, groeien dubbele cijfers en hebben geen schulden”, aldus Vis’ die, samen met enkele medewerkers, enig aandeelhouder is.

Afgelopen week lanceerde MessageBird zijn nieuwe website, de eerste die in huis is gebouwd. “We hebben een goed team. Dat moet je uitstralen met je product en branding.”

Het bedrijf brengt binnenkort een Chat API op de markt. Bedrijven krijgen daarmee één koppeling naar chatdiensten als WhatsApp, WeChat, Telegram en Facebook Messenger.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond