Deel dit artikel
-

‘Mobiele reclamecampagnes scoren beter’

Mobiele displaycampagnes worden beter herkend en beter gewaardeerd dan reclamecampagnes op het vaste web.

Dat blijkt uit een onderzoek op NU.nl met GroupM en MeMo2. Na vier cases te hebben onderzocht, blijkt dat de herkenning van de advertenties zeer hoog is. Gemiddeld 66 procent ten opzichte van online display benchmark 32 procent. De campagnes worden goed gewaardeerd met een gemiddeld rapportcijfer van 6,5 versus een benchmarkcijfer van 5,9.

“De resultaten leren ons veel over wat belangrijk is in de creatie en de functionaliteit van de advertentie uiting. Zo zagen we terug in één van de cases dat het één op één doorzetten van een online campagne naar mobiel minder effectief is. Daarnaast blijkt dat een mobiele campagne goed werkt voor de branding. Ook op de ratio scoorden de campagnes goed waarbij de boodschap duidelijk en geloofwaardig overkwam”, aldus Victor Beerthuis, sales manager Mobile Sanoma.

Hoewel herkenning en waardering bovengemiddeld liggen op NU.nl ervaren steeds meer adverteerders de tarieven voor de premiumposities als duur, zo niet te duur. Adverteerders zoeken en vinden op bijvoorbeeld real time exchanges een effectief alternatief.

Deel dit bericht

1 Reactie

Isua Botman

You are preaching to the quire!
Zinvol onderzoek; Mobile Marketing is de enige marketingtool die ik vol vertrouwen kan presenteren aan onze klanten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond