Deel dit artikel
-

ScribbleLive koopt ‘mediaplanner’

Technologiebedrijf ScribbeLive heeft het Duitse Scompler gekocht, een online dienst voor mediabedrijven en adverteerders om hun contentcampagnes mee te plannen.

Hoeveel ScribbleLive voor de startup uit München betaalt, is niet bekendgemaakt. Scompler is vooralsnog enkel in het Duits te gebruiken. De Canadese koper maakt er echter gewoonte van om al zijn overnames te integreren in zijn contentplatform en vervolgens in meerdere talen aan te bieden.

ScribbleLive werd bekend als een tool om live mee te bloggen. Door gericht overnames te plegen, breidde de leiding zijn portfolio uit met middelen voor tracking, profiling, publieksinteractie, communitymanagement, infographics en een marktplaats. De grootste internationale uitgevers bieden op die marktplaats hun nieuws- en mediaberichten aan voor herpublicatie.

In Nederland tekende RTL bijvoorbeeld afgelopen week nog een contract zodat RTL Nieuws, EditieNL en RTLZ de online mediahulpmiddelen kunnen gebruiken. Hetzelfde geldt voor Ziggo Sport Totaal dat ook een licentie nam. Sanoma zet met NU.nl bijvoorbeeld het live blogsysteem regelmatig in en een andere klant, NPO, ziet bijvoorbeeld bij 3FM en AvroTROS dat het systeem wordt ingezet.

Binnenkort opent ScribbleLive een kantoor in Berlijn en krijgt er met het nog geen twee jaar oude Scompler een kantoor in München bij.

ScribbleLive haalde eind 2015 in een investeringsronde 35 miljoen dollar groeigeld op. Daarmee breidt het zijn portfolio uit om niet enkel mediabedrijven goed te bedienen, maar ook adverteerders die veel met contentmarketing werken. Op dat vlak wijkt de werkwijze van uitgevers en adverteerders niet wezenlijk van elkaar af.

Foto: unclimatechange (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond