-

Het geheim van een groeiend mailbestand

Het staat buiten kijf dat een groeiend mailbestand belangrijk is voor succesvolle mailcampagnes. Maar dat blijkt niet zonder slag of stoot te gaan. Een van de belangrijkste obstakels is het onvoldoende kunnen bieden van relevantie en waarde voor ontvangers, aldus 44 procent van de marketeers in een onderzoek van Ascend2

quote ascend2 En zonder relevantie en waarde voor ontvangers belandt een e-mail al snel in de prullenbak. De consument wil gepersonaliseerde berichten in plaats van weinig interessante, standaard berichten, stelt eMarketer. Daarnaast zeggen veel marketeers eigenlijk niet de juiste expertise te bezitten (43 procent), vervuilde bestanden te gebruiken (40 procent) of geen effectieve strategie te hebben (39 procent).

Effectieve tactieken

De meest effectieve manier om je mailbestand te vergroten blijkt het bieden van een opt-in op de website (43 procent). Het bieden van content downloads volgt op de voet met 42 procent. Ook aankomende events (30 procent), het delen via social media (29 procent) en de mogelijkheid je aan te melden voor een nieuwsbrief tijdens een aankoopproces (22 procent) doen het goed.

Het minst effectief? Een persoonlijk belletje van een callcenter of het noteren van een mailadres in de winkel (11 procent). Niet alle manieren om aan mailadressen te komen, zijn bovendien even gemakkelijk. De meeste moeite kost het aantrekken van nieuwe adressen via social media (40 procent), betaalde search campagnes (39 procent) en de forwardmogelijkheid van e-mails naar vrienden (31 procent).

Hoe snel groeit uw e-mailbestand?

  • Snel, zegt 15 procent van de bedrijven.
  • Langzaam, zegt 61 procent van de bedrijven.
  • Helemaal niet, zegt 16 procent van de bedrijven.
  • Het neemt langzaam af, zegt 6 procent van de bedrijven.
  • Het neemt snel af, zegt 3 procent van de bedrijven.

Waar is de zorg voor een groeiend mailbestand belegd?

  • Dat is geoutsourcet naar een specialist, aldus 5 procent van de bedrijven.
  • Alleen bij mensen die we al in huis hebben, zegt 58 procent van de bedrijven.
  • Een combi van eigen mensen en een externe specialist, vertelt 37 procent van de bedrijven.

Hoeveel velden heeft uw registratieformulier?

  • 1 veld (11 procent)
  • 2 tot 4 velden (61 procent)
  • 5 tot 7 velden (25 procent)
  • 8 of meer velden (4 procent)

grafiek ascend2

Download hier het volledige rapport van Ascend2.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond