-

Feiten die je echt moet weten voor e-mailmarketing

E-mail is nog steeds het werkpaard voor digitale marketing, maar de effectiviteit ervan hangt wel degelijk samen met een groot aantal factoren, zo blijkt uit onderzoek van The Huffington Post en HubSpot.

1. E-maildiversiteit. Er is een groot aantal e-mail programma’s beschikbaar, wat een consistente presentatie flink in de weg kan zitten. Maar het is goed om te weten dat iOS de leiding heeft, met een marktaandeel van 39 procent.

2. Engagement per programma verschilt nogal. Een duidelijke verklaring ontbreekt, maar er is een onmiskenbare relatie tussen gebruikersrespons en e-mailprogramma’s. Zo scoort iOS juist slecht op het gebied van engagement.

3. Mobiel is de toekomst. Mobiel gebruik is 400 procent gegroeid sinds 2011. In de leeftijd van 18 tot 44 leest 70 procent zijn mail op de mobiele telefoon.

4. Verschillende formaten. De voorkeuren lopen ook hier uiteen. Ongeveer de helft van de e-mailgebruikers wil platte tekst, de andere HTML. Hoe jonger, hoe meer gebruikers neigen naar HTML.

6. Verwacht een filter. Webmaildiensten werken vaker met filters om nieuwsbrieven apart te zetten. Veel gebruikers hanteren ook een apart e-mailadres voor commerciële mail.

7. Een goede koptekst doet de rest. Je moet hem alleen kunnen bedenken.

sending-better-emails-infographic_jpg

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond