0
5.9k
Channel: Marketing

Black Friday 2020, wat kunnen we verwachten?

We zitten inmiddels alweer in september en Black Friday 2020 staat voor de deur. Toch zullen de voorbereidingen er dit anders uitzien dan je gewend bent. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday in 2020 met bijna 20 procent toenemen in vergelijking met de verkoop in dezelfde periode in 2019.

Daarnaast blijkt uit cijfers van Wells Fargo dat zeventig procent van de consumenten niet van plan is om snel terug te keren naar fysieke winkels. Dit betekent dat de stijging van het het marktaandeel van e-commerce – van 25 naar 30 procent – in het totaal aantal verkopen vóór COVID-19 zal aanhouden. Hoe speel je als online retailer in op Black Friday in het ‘Nieuwe Normaal’? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Black Friday 2020: Hoe speel je in op de social distancing regels?

Deze whitepaper stoomt je helemaal klaar voor Black Friday 2020 en beschrijft onder andere de belangrijkste uitdagingen, trends en veranderingen die de e-commerce branche te wachten staat richting de feestmaanden. De whitepaper gaat in op:

  • Verwachtingen Black Friday 2020.
  • De impact van social distancing op Black Friday 2020.
  • De verwachte uitgaven van consumenten per branche.
Black Friday in het social distancing tijdperk

Black Friday is traditioneel gezien de start van het shopping seizoen voor de feestdagen in de Verenigde Staten. Dit seizoen start media 27 november (Thanksgiving) en eindigt op 30 november (Cyber Monday). Lees in de whitepaper hoe Black Friday zich door de jaren heen wereldwijd ontwikkeld heeft.

In 2020 is dit anders. Een sterke online aanwezigheid is onmisbaar nu er in veel landen over de hele wereld nog steeds social distancing regels van kracht zijn. Retailers moeten hun focussen verleggen van aanbiedingen in hun fysieke winkels naar afgeprijsde producten in hun webshop.

Consumenten zijn tijdens COVID-19 gedwongen om online te shoppen. Hierdoor hebben zij nu ook meer vertrouwen hierin en dit creëert de perfecte mogelijkheid voor online retailers.

De verwachte uitgaven van consumenten op Black Friday

De consumer electronics branche blijft nog steeds het meest populaire segment onder Black Friday consumenten. De sleutel tot succes tijdens dit feestdagen shopping seizoen is het volledig kennen van de industrie, je publiek en wat hun intentie is om te kopen. Deze inzichten kunnen je helpen bij het optimaliseren van je marketingstrategie en het verbeteren van de performance van je campagnes.

Lees in de whitepaper wat de belangrijkste marktcijfers zijn van fashion, consumer electronics, health, home en deco en sport. Ook worden de drie belangrijkste tips per branche beschreven en hoe een platform zoals Channable je kan helpen bij het optimaliseren van je Black Friday strategie.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Lisa van Ginkel