-

79 procent orders Thuisbezorgd nu mobiel, volgende stap is voice

Al 79 procent van de bestellingen bij thuisbezorgd.nl wordt mobiel geplaatst. Maar hoe lang het mobiele kanaal zo belangrijk blijft is nog maar de vraag. Moederbedrijf Takeaway.com ziet namelijk toekomst in het stemgestuurd eten bestellen. Na een eerste proef in Duitsland met Amazon Alexa, kijkt het bedrijf nu of en hoe een dergelijke voice-oplossing in andere landen is te introduceren.

Als het tempo waarmee thuisbezorgd.nl's gebruikers gewend zijn geraakt aan mobiel bestellen iets zegt over hun behoefte aan gemak, zal er nog heel wat veranderen. Is het eenmaal mogelijk met een stemcommando het op dit moment best beoordeelde restaurant van de stad iets te laten bezorgen dat bij iemands smaak past, dan zal een deel van de klanten dit zeker doen. Maar - zo maakte ‘Lead Product’ Brenno Misuraca onlangs duidelijk op Emerce Tech Live! - voordat het stemgestuurde bestellen landt zijn er nog enkele belangrijke vragen te beantwoorden.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!