-

Campagnepanel #189: ‘Flauw, maar werkt’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de introductiecampagne van de recentste grote streamingprovider: Viaplay. 

  • Campagnesite: viaplay.nl
  • Klant: Viaplay
  • Bureau: dentsuACHTUNG!
  • Gebruikte media: tv, radio, online, social, outdoor, 3D outdoor
  • Doel van de campagne: mensen kennis laten maken met Viaplay. Daarnaast: uitleggen dat het een combinatie is van een on-demand dienst zoals Netflix of Disney+, maar ook met live streaming sport.
Omschrijving

Afgelopen maart startte een nieuwe streamingdienst in Nederland. Het betreft de lokale uitrol van een Noord-Europese gevestigde mediapartij. Tegelijkertijd wordt ook de landelijke reclamecampagne voor Viaplay aangezwengeld. De uitingen draaien om Max Verstappen, de man met misschien wel de spannendste baan van Nederland. Een geïntegreerde campagne gericht op spanning. Naast tv is de campagne ook online en op sociale media te beleven, te horen op radio en wordt er groots ingezet op 3D out of home.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!