Hoe krijg je ethiek in je chatbot?
Inmiddels zijn er tienduizenden chatbots te vinden. In veel markten is de techniek al omarmd, en niet zonder reden. Chatbots bieden 24/7 klantenservice en antwoorden supersnel op vragen. Desondanks lijkt de chatbot nog lang niet geaccepteerd in het gehele digitale landschap. Kunnen we aannemen dat de acceptatie achterblijft vanwege ethische vragen? Voor de één is het een holy grail van informatie die altijd beschikbaar is, voor de anders is het een schrikbeeld van praten met een machine. En wie is dan verantwoordelijk voor de ethiek van een chatbot?
Met name millennials, van nature zeer ongeduldig als het om brand engagement gaat, hebben hoge verwachtingen. Ruim 22% verwacht binnen 10 minuten een reactie wanneer zij via social media contact opnemen met een bedrijf. Zeker 52% van deze gebruikers laat het online winkelmandje achter wanneer er niet snel een antwoord gevonden kan worden.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd