-

Creëer een gepersonaliseerde retailervaring met data science

Hoe kan een statische winkel doorgroeien naar een retailomgeving waar de consument met slimme displays en spiegels een verrassende en gepersonaliseerde winkelervaring aangeboden krijgt? Met de ontwikkeling van data science en machine learning kan de fysieke winkel de klant een beleving bieden die online niet mogelijk is.

Nederlandse consumenten hebben in de eerste 6 maanden van 2018 11 procent meer online besteed dan in dezelfde periode van 2017. In totaal gaat het om 11,83 miljard aan online bestedingen. De Thuiswinkel Marktmonitor verwacht in 2018 uit te komen op een totaalbedrag van 25 miljard aan online bestedingen. De vraag is wat de positie is van fysieke winkels in dit snel veranderende retail landschap. Consumenten zoeken de winkelstraten steeds vaker op voor beleving, iets wat ze online niet vinden. Het is dan ook niet gek dat online shops zoals Coolblue en Zalando ook fysieke winkels hebben geopend. Het is duidelijk dat de consument open staat voor en verrast wil worden door een nieuwe vorm van beleving.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!