-

Dit zijn de nieuwe features en targeting van Linkedin dit najaar

Zo veranderlijk als de seizoenen zijn ook de ontwikkelingen bij LinkedIn. Het is dan ook weer hoog tijd voor een LinkedIn update met alle nieuwe features van het dit najaar.

En/of targeting

Een ogenschijnlijk kleine, maar stiekem hele fijne wijziging in de targeting instellingen: en/of targeting. Voorheen als je meerdere targeting criteria instelde, betekende dit dat iemand uit de doelgroep ze allemaal moest hebben. Bijvoorbeeld en ‘engineer’ en de vaardigheid ‘Solidworks’. Nu kun je doelgroepen anders vormen, namelijk of ‘engineer’ of de vaardigheid ‘Solidworks’. Hierdoor kun je je doelgroepen en daarmee campagnes heel anders inrichten, vooral fijn als je audience niet zo groot was! Nu kun je makkelijker dan ooit de targetingcriteria combineren. Deze functie wordt gefaseerd uitgerold en is helaas nog niet in alle accounts beschikbaar.

LinkedIn - and or targeting
Campagnedoel instellen

Je zult het wellicht gemerkt hebben; de opzet van de LinkedIn Campaign Manager is gewijzigd. Alle campagnes zijn nu ‘objective based’, de campagnes van voor die tijd zijn nu ineens als ‘legacy’ bestempeld. Bij het aanmaken van een nieuwe campagne moet je direct kiezen welk doel je voor ogen hebt: Awareness, Website Visits of Conversions. Bedenk wel dat, als je maar weinig conversies hebt, je toch beter voor website visits kunt kiezen. Anders heeft LinkedIn niet genoeg data om op te optimaliseren.

Video retargeting

Binnen LinkedIn kun je al je eigen websitebezoekers en paginavolgers retargeten. Wat helaas niet kan, is je advertentie likers of video viewers retargeten. Dit laatste wordt binnenkort beschikbaar. Professionals die jouw video (deels) bekeken hebben kun je dan nogmaals benaderen binnen het netwerk. Een mooie opvolging van een videocampagne.

#RedactieNL

Sinds augustus 2019 is er een Nederlandse redactie die relevante nieuwsonderwerpen onder de aandacht brengt bij professionals die hun taalinstellingen in het Nederlands hebben staan. Dit verschijnt in je profiel als een dagelijkse nieuwsflits bij je notificaties.

De redactie doet dit door “originele verhalen te maken, content die gedeeld wordt op het platform te redigeren en leden aan te moedigen om inhoudelijke conversaties te beginnen”. Om jouw eigen content in beeld te krijgen bij de redactieleden kun je de hashtag #RedactieNL gebruiken.

Staat jouw LinkedIn in het Engels, maar wil je toch de updates zien, dan kun je dit profiel volgen. Hier verschijnen de nieuwsflitsen als updates. Heb je deze nieuwsflitsen maar wil je ze juist niet? Klik dan op de 3 puntjes van de notificatie en kies voor ‘✕ uitschakelen’.

LinkedIn nieuwsflitsen #RedactieNL
Verbeter je SSI voor een groter bereik

Wel eens gehoord van LinkedIn’s SSI? Het staat voor Social Selling Index en geeft aan hoe jouw profiel, netwerk en gedrag binnen LinkedIn scoort ten opzichte van anderen in jouw branche. Je checkt ‘m hier.

Een hogere SSI, en ook een ‘All Star’ profiel, zorgt voor een groter persoonlijk bereik. LinkedIn waardeert jouw profiel, en dus jouw posts, namelijk hoger. Toch maar ’s checken of je alles hebt ingevuld? Een ‘Intermediate’ profiel krijgt al zo’n dertig procent minder bereik dan een ‘All Star’ profiel!

Teamleden

Via My Network > Teammates kun je je manager, teammates en ook oud-collega’s toevoegen. Hierdoor begrijpt LinkedIn jullie relatie tot elkaar nog beter en zul je elkaars content vaker te zien krijgen. Zij krijgen hier ook een melding van. Er is plek voor één manager, negentien teamleden op jouw niveau, twintig die aan jou rapporteren en tien overige.

Blogfunctie voor bedrijven

Vers van de roddelpers; LinkedIn zou een blogfunctie gaan toevoegen aan bedrijfspagina’s. Je kunt nu enkel als persoon artikelen publiceren op LinkedIn – tenzij je als bedrijf een peperdure Career Page hebt.

Filteren van bedrijfscontent

Als je een bedrijfspagina bezoekt, kun je nu gemakkelijk filteren op de verschillende soorten content.

LinkedIn - filteren op bedrijfscontent
Freelancers vinden

LinkedIn rolt een tool uit waarmee je freelancers kunt vinden. In de Verenigde Staten kun je reeds zoeken op een bepaald vakgebied en filteren op service provider. Vervolgens krijg je een lijst met leveranciers die ‘open for business’ zijn. Eenmaal op hun profiel wordt een lijst getoond van diensten en eventuele gemeenschappelijke connecties. Als die persoon heeft aangegeven ‘open for business’ te zijn, kun je ze een bericht sturen ongeacht of je een connectie met ze hebt of niet.

LinkedIn - service provider vinden
Ask for recommendations

In aanvulling hierop komt er een nieuwe feature waarmee je om aanbevelingen kunt vragen. Via de ‘Find an expert’ knop kun je aangeven wat voor soort dienstverlening je zoekt. Professionals in zowel jouw netwerk als daarbuiten kunnen dan reageren met hun persoonlijke recommendations.

LinkedIn - ask for recommendations

Dat zijn ze weer! Met deze updates kunnen we er weer tegenaan dit najaar. Welke feature ga jij als eerste uitproberen?

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond