Dit zijn de nieuwe features en targeting van Linkedin dit najaar
Zo veranderlijk als de seizoenen zijn ook de ontwikkelingen bij LinkedIn. Het is dan ook weer hoog tijd voor een LinkedIn update met alle nieuwe features van het dit najaar.
En/of targeting
Een ogenschijnlijk kleine, maar stiekem hele fijne wijziging in de targeting instellingen: en/of targeting. Voorheen als je meerdere targeting criteria instelde, betekende dit dat iemand uit de doelgroep ze allemaal moest hebben. Bijvoorbeeld en ‘engineer’ en de vaardigheid ‘Solidworks’. Nu kun je doelgroepen anders vormen, namelijk of ‘engineer’ of de vaardigheid ‘Solidworks’. Hierdoor kun je je doelgroepen en daarmee campagnes heel anders inrichten, vooral fijn als je audience niet zo groot was! Nu kun je makkelijker dan ooit de targetingcriteria combineren. Deze functie wordt gefaseerd uitgerold en is helaas nog niet in alle accounts beschikbaar.
Verbeter je SSI voor een groter bereik
Wel eens gehoord van LinkedIn’s SSI? Het staat voor Social Selling Index en geeft aan hoe jouw profiel, netwerk en gedrag binnen LinkedIn scoort ten opzichte van anderen in jouw branche. Je checkt ‘m hier.
Een hogere SSI, en ook een ‘All Star’ profiel, zorgt voor een groter persoonlijk bereik. LinkedIn waardeert jouw profiel, en dus jouw posts, namelijk hoger. Toch maar ’s checken of je alles hebt ingevuld? Een ‘Intermediate’ profiel krijgt al zo’n dertig procent minder bereik dan een ‘All Star’ profiel!
Teamleden
Via My Network > Teammates kun je je manager, teammates en ook oud-collega’s toevoegen. Hierdoor begrijpt LinkedIn jullie relatie tot elkaar nog beter en zul je elkaars content vaker te zien krijgen. Zij krijgen hier ook een melding van. Er is plek voor één manager, negentien teamleden op jouw niveau, twintig die aan jou rapporteren en tien overige.
Blogfunctie voor bedrijven
Vers van de roddelpers; LinkedIn zou een blogfunctie gaan toevoegen aan bedrijfspagina’s. Je kunt nu enkel als persoon artikelen publiceren op LinkedIn – tenzij je als bedrijf een peperdure Career Page hebt.
Filteren van bedrijfscontent
Als je een bedrijfspagina bezoekt, kun je nu gemakkelijk filteren op de verschillende soorten content.
Freelancers vinden
LinkedIn rolt een tool uit waarmee je freelancers kunt vinden. In de Verenigde Staten kun je reeds zoeken op een bepaald vakgebied en filteren op service provider. Vervolgens krijg je een lijst met leveranciers die ‘open for business’ zijn. Eenmaal op hun profiel wordt een lijst getoond van diensten en eventuele gemeenschappelijke connecties. Als die persoon heeft aangegeven ‘open for business’ te zijn, kun je ze een bericht sturen ongeacht of je een connectie met ze hebt of niet.
Ask for recommendations
In aanvulling hierop komt er een nieuwe feature waarmee je om aanbevelingen kunt vragen. Via de ‘Find an expert’ knop kun je aangeven wat voor soort dienstverlening je zoekt. Professionals in zowel jouw netwerk als daarbuiten kunnen dan reageren met hun persoonlijke recommendations.
Dat zijn ze weer! Met deze updates kunnen we er weer tegenaan dit najaar. Welke feature ga jij als eerste uitproberen?
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond