-

Klantdata effectief inzetten in de reisbranche met AI

Op vakantie gaan blijft populair onder Nederlanders. Naar verwachting gaat 70 procent van de Nederlanders in 2019 op vakantie; bijna twaalf miljoen mensen. Daarvan kiezen zo’n 10,3 miljoen Nederlanders voor een vliegvakantie. Eerdere cijfers van het CBS laten zien dat twee derde zijn of haar vakantie online boekt.

Eén consument op zoek naar een vakantie kan honderden reispagina’s per dag bezoeken, en doet er soms weken over voordat de reis daadwerkelijk wordt geboekt. Dat betekent dat er een hoop data wordt gegenereerd, data die marketeers in de travelbranche moeten interpreteren. Het aantal digitale touchpoints neemt snel toe – reizigers zoeken via zoekmachines, boekingsapps, online reisbureaus en aanbiedingswebsites naar betere deals. Alleen al voor een vliegticket bezoeken sommige klanten 38 websites voordat ze hun vlucht daadwerkelijk boeken.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!