DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Communities, Content en Service
Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.
Categorie: Communities
Case: We zijn er voor je. kanker.nl voor Stichting Kanker.nl
Bureau: One Shoe
Er is veel informatie, maar je weet niet wat wáár is. Je wordt behandeld, maar je hebt geen idee of dit voor jou wel het allerbeste werkt. Kanker.nl moet overzicht bieden. Voor ruim 450 duizend maandelijkse bezoekers is het een plek waarop ze gevalideerde informatie over de ziekte vinden, een dialoog voeren met professionals en ervaringen uitwisselen met lotgenoten.
De vernieuwde community is voorzien van een nieuwe interface en functionaliteiten om kennisdeling te faciliteren. Enkele daarvan: een online-bibliotheek met medisch betrouwbare informatie, themagerichte groepsgesprekken met lotgenoten, blogs, contact met professionals middels de kanker.nl infolijn en vragenlijsten en online instrumenten zoals de Lastmeter.
Jury: “Als je het over community hebt dan is dit het voorbeeld. Het klopt technisch en is helemaal vanuit patiënt geredeneerd. Anderen kunnen hier veel van leren. ‘Wij zijn er voor jou’, lijkt zo simpel maar is zo consequent doorgevoerd.”
Categorie: Content
Case: BNR SMART Radio voor BNR Nieuwsradio
Bureau: Elastique
BNR Nieuwsradio bereidt zich voor op de derde on demandbeweging en komt met gepersonaliseerde radio. BNR SMART Radio biedt luisteraars de mogelijkheid interesses te selecteren waarna een algoritme real-time bijpassende audio- en podcastfragmenten selecteert. En zo een uitzending samenstelt die afgestemd is op iemands voorkeuren. Inmiddels luisteren zo’n drieduizend mensen dagelijks op deze vernieuwende manier naar radio.
Jury: “Eindelijk een reden om weer Radio in het algemeen, en BNR in het bijzonder, te luisteren. Omdat reclame ontbreekt en onderwerpen toegesneden zijn op de persoonlijke smaak van de luisteraar, die gericht kan zoeken en via een duimpje waardering voor een uitzending kan uitdrukken bereiken ze online nieuwe doelgroepen. Verdient het om verder uit te werken.”
Categorie: Service
Case: Skip de kassa met seamless shopping van Tap to go voor Ahold
Bureau: Soda studio
In samenwerking met: Resoluut, Mr Koreander, McKinsey, CM, m2mobi, Opticon, Boxplosive
Bij AH to go heeft het kassaloos winkelen zijn intrede gedaan. In de vestigingen waar Tap to go is geïntroduceerd is de gemiddelde ‘shopping trip’ verkort van vier minuten naar slechts 20 seconden. Wie zijn croissantje wil afrekenen tikt zijn telefoon of speciale Tap to go-kaart tegen het digitale schaplabel en kan direct weer naar buiten lopen. Het te betalen bedrag wordt vervolgens automatisch afgeschreven. Doordat AH to go’s bijbehorende app is uitgerust met een spaarsysteem verzamelen klanten automatisch punten voor korting op hun favoriete producten.
Op dit moment beschikken vier vestigingen over de nieuwe betaaloplossing. Het aantal groeit dit jaar naar twintig. Op de locatie in het AMC-ziekenhuis is al tien procent van alle betalingen kassaloos, op Aholds hoofdkantoor is dit al 40 procent.
Jury: “Spot on, recht in de roos. AH heeft het belang van de eindgebruiker scherp in het vizier. Ze lopen er niet weg voor het feit dat de klant zijn gedrag moet gaan veranderen en faciliteren een risico, diefstal. Dat alles vanuit het hoogste doel om de klant te servicen.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond