Skyscanner laat user-generated content zien

Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.

Het is niet bekend hoeveel Skyscanner heeft neergeteld voor Twizoo, een klein Brits bedrijf (zes medewerkers) dat een platform heeft gemaakt waarmee bedrijven relevante social content kunnen tonen op hun website. Met behulp van kunstmatige intelligentie wordt bepaald welke Tweets of Instagram-posts de meeste betrokkenheid en hoogste conversie opleveren en die informatie wordt gepubliceerd op de Skyscanner-platforms.

Volgens Twizoo leveren user-generated foto’s een 25 procent hogere conversie op vergeleken met professioneel beeldmateriaal. De Net Promoter Scores stijgen met 32 procent wanneer social posts van klanten/gebruikers worden getoond op e-commerce webpagina’s.

Skyscanner zegt zelf dat ze alle behoeften van de reiziger willen afdekken, van inspiratie tot plannen en boeken. “Twizoo’s technologie toont de meningen van klanten vanaf social media en dat is informatie die echte waarde biedt in het besluitvormingsproces van de reiziger.”

Om diezelfde reden is Trip.com gekocht, een Amerikaans bedrijf dat in 2010 werd opgericht onder de naam Gogobot en inmiddels Trip by Skyscanner heet. Het platform heeft 3,5 miljoen geregistreerde gebruikers en toont met behulp van AI op de website en in de app recensies van restaurants, bars en activiteiten op reisbestemmingen die het beste passen bij de gebruiker. Voor verdere personalisatie is het ook mogelijk je aan te sluiten bij een van de negentien ‘stammen’, zoals kunst- en cultuurliefhebbers, foodies en avontuurlijke reizigers. Die informatie zal ook worden geïntegreerd op de site en app van Skyscanner, al is nog niet bekendgemaakt wanneer dat zal gebeuren. De bedoeling is dat Skyscanner-gebruikers zelf ook recensies zullen kunnen plaatsen.

De focus op meer content van Skyscanner werd vorig jaar ingezet met het tonen van beoordelingen van vluchten. Door de reiziger te voorzien van alle informatie die nodig is voor het zoeken en boeken van een reis en een prettig verblijf, hoopt Skyscanner een virtuele reisassistent te worden in plaats van alleen een prijsvergelijkingssite.

Foto: Hanny Naibaho op Unsplash

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug