More artikelen

Uitgevers profiteren amper van groei internetreclame

Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.

Online advertising

ABN AMRO investeert in Zweeds fintech Tink

ABN AMRO steekt via zijn Digital Impact Fund 1,5 miljoen euro in Tink, een Zweedse fintechspeler die de app Grip levert aan particuliere klanten van de bank.

Financials

‘Industrieel Internet of Things miljardenmarkt’

De Nederlandse industrie kan zich profileren als voorloper en met IT-bedrijven een nieuwe miljardenmarkt aanboren als ze het Internet of Things omarmt.

Internet of Things

Korting als marketingmiddel verliest zijn waarde

Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.

Customer Loyalty

IBM sluit miljardendeal met ABN AMRO voor cloud

IBM en ABN AMRO hebben een tienjarige overeenkomst getekend waarbij de IT-specialist de infrastructuur levert aan de bank. Het gaat om een contract ter waarde van meerdere miljarden dollars.

Tech

‘Online shopper wil niet per se snelste bezorging’

De Nederlandse online shopper wil niet per se de snelste levering van zijn orders, maar wel de best passende. Gemiddeld ziet hij 2,5 dag tussen de order en de aflevering.

E-commerce

ABN: Nederlandse consument koopt nog weinig online

De Nederlandse consument koopt relatief weinig bij webwinkels vergeleken met veel andere Europese landen. Dat concludeert ABN Amro in een woensdag verschenen onderzoek.

Mobiel betalen goed ontvangen in Leiden

De eerste signalen wijzen erop dat betalen met de mobiele telefoon in de winkel positief wordt ontvangen door de consument. Afgelopen maanden vonden er 15.000 transacties plaats.

Payment

ABN: 2013 moeilijk jaar voor TMT-sector, licht herstel in 2014

De technologie en mediasector kamp met een volumekrimp van 1 procent in 2013 en doet het daarmee minder goed doet dan verwacht. Dat stelt ABN in een Sector Update. Voor 2014 verwachte de bank een stabilisering van de volumes.

Banken beginnen mobiel betalen in Leiden, rest volgt

Duizend particulieren klanten van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen vanaf volgende week hun portemonnee thuislaten als ze de stad ingaan. Hun telefoon fungeert dan als portefeuille, te gebruiken bij 150 winkels.

Mobile

Proef met contactloos betalen in Leiden begint eind augustus

ABN AMRO, ING en Rabobank beginnen 29 augustus met contactloze betalingen aan de kassa. Dan start de eerder aangekondigde proef met een grote groep consumenten, winkels en horecagelegenheden in Leiden.

Meer dan een miljoen gebruikers voor app ABN AMRO

De Mobiel Bankieren App van ABN AMRO heeft meer dan één miljoen unieke gebruikers. Afgelopen week verbrak de Mobiel Bankieren App nog een record: klanten maakten op één dag meer dan twee miljoen keer gebruik van app. Gemiddeld wordt de app ongeveer één miljoen keer per dag gebruikt.

ABN AMRO: 2013 mager jaar voor techsector

De Technologie-, Media- en Telecomsector in Nederland zal na een teruggang in 2012 ook in 2013 niet herstellen. ABN AMRO stelt in een onderzoek wel dat het fundament gezond is en een voorbeeld voor andere sectoren is.

Omzet webwinkels 2012: net geen tien miljard

Nederlandse webwinkels zetten, naar verwachting van ABN AMRO, dit jaar net niet voor tien miljard euro om. Analisten van de bank signaleren ook toenemende concurrentie van buitenlandse e-tailers.

E-commerce

‘Technologie, media en telecom verliezen positie als aanjager economie’

De sector Technologie, Media en Telecom dreigt haar traditionele positie als motor van de Nederlandse economie te verliezen. Zo maakt de sector de groeiverwachting voor 2012 niet waar en is zelfs sprake van een lichte krimp. Dat stelt ABN AMRO in de sectormonitor TMT, een tweejaarlijkse update van trends en ontwikkelingen in deze sector.