Albert Heijn vergroot gebied voor thuisbezorgen
Vanaf volgende maand kunnen tweehonderdduizend nieuwe huishoudens hun dagelijkse boodschappen door Albert Heijn laten thuisbezorgen.
Vanaf volgende maand kunnen tweehonderdduizend nieuwe huishoudens hun dagelijkse boodschappen door Albert Heijn laten thuisbezorgen.
De introductie van de nieuwe Albert Heijn bonuskaart is maandag grotendeels in de soep gelopen. Klanten melden massaal, onder meer via Emerce en Twitter, dat de online activatie niet lukt. Sommigen komen niet eens op de site. Volgens Albert Heijn lukt het activeren niet wegens ‘overweldigende belangstelling’.
Alle eigen winkels van Albert Heijn beschikken vanaf komend jaar over gratis WiFi. Dat bevestigt een woordvoerder tegenover RetailNews. De eerste vestigingen zijn al voorzien van de benodigde apparatuur.
Ook koerier UPS bevestigt in een persverklaring dat er geen contract is getekend met Albert Heijn voor het opzetten van extra ophaalpunten, zoals vanochtend door het FD werd gemeld.
Albert Heijn ontkent tegenover Emerce het bericht uit het FD dat het zijn vestigingen uitbreidt met ophaalpunten van de Amerikaanse pakketbezorger UPS. Een woordvoerster laat weten dat de berichtgeving in het FD hierover vanochtend onjuist is. “De enige samenwerking die er met UPS bestaat is die voor de ophaalpunten van Bol.com.”
Albert Heijn gaat zijn bonuskaart op korte termijn wel degelijk vervangen door een app. Dat heeft bestuursvoorzitter Dick Boer vorige week nog eens bevestigd tegenover De Financiele Telegraaf. De plastic bonuskaart blijft voorlopig gewoon bestaan.
Alle Albert Heijns in Nederland zijn voorzien van een afhaalpunt van bol.com. Het Nederlandse (web)winkelend publiek kan nu in zevenhonderd supermarkten terecht.
Morgen opent Albert Heijn een Pick Up Point op Schiphol. Klanten kunnen hun boodschappen simpelweg online bestellen vanaf hun vakantieadres.
Topman Dick Boer van Ahold denkt dat loyatykaarten zoals de Bonuskaart uiteindelijk worden vervangen door nieuwe technologie. Het ligt voor de hand dat dat een eigen app of integraties met apps van derde partijen zijn.
Albert Heijn gaat vanaf aanstaande maandag geld in rekening brengen aan klanten die via internet hun boodschappen doorgeven en het in de winkel komen afhalen.
Sinds begin april is Adriaan Thierry (41) officieel de nieuwe e-commerceman van Albert Heijn. In tegenstelling tot zijn voorganger Roy Perticucci is Thierry meer gefocust op Nederland. “Een online winkel openen in een land waar we nog niet actief zijn, ligt niet voor de hand.”
Het e-commercelandschap gaat wat de digitale tak van Albert Heijn betreft ingrijpend veranderen in de komende jaren. De klantwens verandert, waardoor de inrichting van de digitale én fysieke winkel op de schop moet. Logistiek wordt deze ook steeds meer op zijn wenken bediend.
Albert Heijn gaat in de komende acht weken op 700 locaties in België en Nederland afhaalpunten installeren voor bol.com. Consumenten kunnen hun online bol.com-bestellingen dan een dag later al afhalen bij het boodschappen doen.
Albert Heijn Nederland heeft in de persoon van Adriaan Thierry sinds zojuist een nieuw e-commercebaas.
Vijf procent van de bestellingen bij bol.com wordt door de koper afgehaald bij zijn lokale Albert Heijn. De uitrol van het pick up point-netwerk – klik & haal op – levert beter dan verwachte resultaten op, zegt directeur Daniël Ropers van de webwinkel.