Meer Artikelen

Premium

bol.com verwacht 70 procent groei personeelsbestand

bol.com neemt vandaag zijn duizendste werknemer in dienst en verwachting binnen vijf jaar te groeien naar 1.600 à 1.800 man.

Retail

Site bol.com hele middag offline (update)

bol.com verliest vandaag misschien wel een miljoen euro aan omzet omdat de site van de winkel kapot is.

Retail

Bol.com met AH in same day deliveries

Klanten van bol.com krijgen een nieuwe, snellere logistieke optie: vandaag bestellen, vandaag ontvangen. De webshop werkt hiervoor samen met Albert Heijn, waar de bestellingen kunnen afgehaald.

Logistics

bol.com: Mobiel neemt rol van tablet over

Mobiele telefoons leveren een groeiende bijdrage aan de omzet van bol.com en die van tablets neemt, verrassend genoeg, af. Maurice Jongerius stelt dat apps bovendien een orderverhogende waarde hebben.

Retail

Bol.com opent logistiek voor alle aangesloten verkopers

De duizenden bedrijven die bol.com gebruiken als verkoopplatform kunnen daar vanaf volgend jaar ook de logistiek en fulfillment gaan uitbesteden.

Fulfillment

Bol.com ontkent bouwplannen nieuw warehouse

Bol.com ontkent dat het plannen heeft om zelf een distributiecentrum te bouwen in Waalwijk. “We zijn wel, constant, in gesprek met de gemeente en Docdata over de toekomst”, aldus de woordvoerster.

E-commerce

Ahold groeit in 2014 dankzij internet

Zonder de internethandel van Albert Heijn online en bol.com zou Ahold een omzetdaling hebben laten zien. De online verkopen stegen in 2014 met 16,6 procent. Retail daalde met 0,1 procent.

E-commerce

Inloggen met vingerafdruk in app bol.com

bol.com voegt een handigheidje toe aan zijn mobiele app voor iOS: inloggen met de vingerafdruk.

Mobile

Online omzet Ahold naar 1,3 miljard euro

Ahold noteert over 2014 een online omzet van 1,3 miljard euro. Iets meer dan de helft daarvan komt op het konto van bol.com, zo laat de voorlopige jaarcijfers van Ahold zien.

E-commerce

Bol past prijzencommunicatie aan na kritiek

Bol.com past zijn prijscommunicatie aan na kritiek van de Consumentenbond op zogenoemde nepprijzen. Dat heeft directeur Daniel Ropers laten weten tegenover RTL Nieuws.

E-commerce

Miljoenen euro’s extra marketingbudget Bol.com

Bol.com voert zijn marketinguitgaven komend jaar met miljoenen euro’s extra op. De mediabestedingen moeten ervoor zorgen dat klanten in meer productcategorieën gaan winkelen.

Marketing

Omzet bol.com: 680 miljoen euro

Bol.com zet dit jaar om voor 680 miljoen euro, de helft van de 1,4 miljard die heel Ahold online doet. Ahold investeert komende drie jaar 60 miljoen extra in de groei bol.com. Omzetdoel in 2017: 1+ miljard.

E-commerce

Investeringen bol.com drukken resultaat Ahold

Bol.com investeert dermate veel in mensen en vernieuwende technologie dat het de winstmarge van Ahold Nederland drukt.

E-commerce

Omzet webwinkels op bol.com: 100 miljoen euro

Webwinkels die hun aanbod ook op bol.com aanbieden, hebben daar afgelopen jaar voor honderd miljoen euro extra omzet gerealiseerd. “Voor heel 2014 zou hun gezamenlijke omzet goed zijn voor een plaats in de Twinkle 10”, aldus directeur Daniel Ropers.

E-commerce

Bol.com breidt uit met sportkleding

Behoedzaam breidt bol.com zijn kledinghandel uit. Na babykleding liggen er nu ook sportschoenen en -kleren in de schappen. Het volledige aanbod komt van wederverkopers, niet van bol.com zelf.

E-commerce