Kwartaalomzet bol.com: 146 miljoen euro
Bol.com bewijst zich nu al als een nuttige overname voor Ahold. Het online winkelplatform zorgt met een kwartaalomzet van 146 miljoen voor twee derde van de Nederlandse omzetgroei bij de retailer.
Bol.com bewijst zich nu al als een nuttige overname voor Ahold. Het online winkelplatform zorgt met een kwartaalomzet van 146 miljoen voor twee derde van de Nederlandse omzetgroei bij de retailer.
Bol.com opent twee nieuwe speciaalzaken en gaat daarmee nog intensiever de concurrentie aan met de fysieke retail. De ene winkel is een dierenspeciaalzaak, de andere is een winkel voor tuinieren en klussen.
Vijf procent van de bestellingen bij bol.com wordt door de koper afgehaald bij zijn lokale Albert Heijn. De uitrol van het pick up point-netwerk – klik & haal op – levert beter dan verwachte resultaten op, zegt directeur Daniël Ropers van de webwinkel.
Bol.com is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de groei van 7,7 procent van Ahold in Nederland. Zonder de bijdrage van de internetwinkel zouden de verkopen zijn gegroeid met maar 0,2 procent.
Last minute-shoppers, frequente reizigers en te druk bezette ambulante ondernemers krijgen het deze weken makkelijk. Met een druk scannen te kerstcadeaus van een OV-abri en laten het direct thuis bezorgen.
In de loop van volgend jaar opent bol.com drie nieuwe productgroepen. Moederbedrijf Ahold ziet het Plaza, de handelssite voor derden, als een rubriek met miljardenpotentie.
Bol.com heeft vanavond een Gouden Effie gekregen voor zijn reclamecampagne op tv. De jury onder leiding van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk sprak over een ‘uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk’.
Bol.com gaat de winkels van moedermaatschappij Ahold gebruiken voor het leveren van bestellingen. Vanaf nu kunnen klanten hun bol.com bestelling niet alleen laten bezorgen op een adres naar keuze, maar ook bij Albert Heijn.
Bol.com zoekt in Facebook een kanaal om zijn klanten en hun vrienden te inspireren voor nieuwe aankopen. Nederland moet massaal gaan ‘gokken’.
Bol.com is de beste website volgens de Nederlandse consument. Het grootste online warenhuis van het land staat op nummer 1 in de jaarlijkse WUA! Top 100 websites.
De grote dominante techspelers zijn bijna allemaal ooit in de VS ontstaan en lanceren hun nieuwe producten daarom bijna altijd in hun eigen thuismarkt. Het is verbazingwekkend dat Nederlandse bedrijven nog steeds verrast worden door de plotselinge komst van nieuwe, succesvolle concepten die elders industrieën al maandenlang op de kop zetten.
Bol.com gaat zich naast op de particuliere ook op de zakelijke klant richten. Die kan voortaan bestellen op rekening en meerdere gebruikers per account toewijzen.
Bol.com opent een nieuwe speciaalzaak en springt daarmee deels in het gat dat het faillissement van Truus.nl opleverde. De webshop van Ahold opent een drogist en parfumerie met vijftienduizend items.
Bol.com boekte in het tweede kwartaal een omzet van rond de honderd miljoen euro. Door de overname van bol.com boekte Ahold in die drie maanden een extra omzetgroei van 2,4 procent.
Het Groningse internetbedrijf Elgentos heeft een uitbreiding voor Magento gemaakt waarmee webshops hun assortiment kunnen doorplaatsen naar bol.com.