T-Mobile won dit jaar 196.000 abonnees
T-Mobile Nederland is druk bezig klanten van zijn concurrenten af te snoepen. Dit jaar won het 196.000 abonnees, wat het totaal bij de mobiele aanbieder nu op 3,2 miljoen brengt.
T-Mobile Nederland is druk bezig klanten van zijn concurrenten af te snoepen. Dit jaar won het 196.000 abonnees, wat het totaal bij de mobiele aanbieder nu op 3,2 miljoen brengt.
E-bookbedrijf Kobo, onderdeel van Rakuten, neemt de e-readers en online diensten van Tolino over van Deutsche Telekom.
Deutsche Telekom heeft hoster Strato verkocht aan het eveneens Duitse United Internet, eigenaar van onder meer Affilinet en Sedo.
Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.
Deutsche Telekom brengt met het Frauenhofer Institut software uit waarmee alle Duitser klanten hun e-mail makkelijk met PGP kunnen versleutelen.
T-Mobile Nederland boekt over 2014 een omzet van 1,6 miljard euro, 6,9 procent minder dan het jaar ervoor. Er zijn ook weinig vooruitzichten op groei.
Zalando en DHL houden begin volgend jaar een proef met een nieuw soort bezorgbox. Die kan veilig pakketjes ontvangen in een voordeurdoos, ook voor huishoudens in flats en locaties zonder eigen voortuin.
De operationele winst van T-Mobile steeg afgelopen kwartaal met 39 procent tot 150 miljoen euro. Het telecombedrijf is eindelijk verlost van de plichtmatige maar te dure activiteiten van Online.nl. En dat laten de cijfers zien.
De Nederlandse mobiele dochter van Deutsche Telekom boekt een winst van 181 miljoen euro over 2013 en een omzet van 1,7 miljard euro. Onder dit magere groeicijfer schuilt hoop.
T-Mobile gaat samenwerken met Twitter in Nederland en Duitsland. Een deel van de nieuw verkochte toestellen krijgt vanaf volgend jaar een Twitterwidget op het openingsscherm. T-Mobile wordt reclamepartner van het Amerikaanse bedrijf.
Het ziet ernaar uit dat het Europese rubrieksadvertentiebedrijf Scout24 eindelijk van eigenaar gaat wisselen. Deutsche Telekom leurt er al bijna twee jaar mee, maar kon tegen de gewenste waardering van twee miljard maar geen koper vinden.
Exact twee jaar na zijn aanstelling in Nederland vertrekt Thomas Berlemann als directeur van T-Mobile in Nederland. Hij maakt een volgende stap buiten het concern Deutsche Telekom.
T-Mobile Nederland is bijna geen telefoniebedrijf meer. Nog maar een fractie meer dan de helft van de omzet komt uit telefonie. De rest, 43 procent, komt uit mobiel internet en sms.
Het lukt Deutsche Telekom maar niet om Scout24 te verkopen, zijn Europese exploitant van rubrieksadvertenties. Uitgeverij Axel Springer laat het afweten. Er zijn voor zover bekend geen andere gegadigden.
Deutsche Telekom-topman René Obermann draagt dit najaar volgens planning zijn taken over aan zijn opvolger Timotheus Höttges. Vanaf 2014 gaat hij de Nederlandse kabelaar Ziggo leiden.