Meer Artikelen

Infographic: Facebook vs de wereld

Facebook applicatieontwikkelaar Woobox leek het wel een aardig idee om eens te kijken hoe Facebook zich verhoudt tot de echte wereld. Zo worden nog altijd niet alle talen gesproken op Facebook. Het populairste spel op Facebook is CityVille, in de echte wereld is Monopoly nog altijd niet verslagen.

Facebook treedt met ingesloten berichten naar buiten

Facebook introduceert ingesloten berichten, of embedded posts, voor uitgevers die tekst, foto’s of video van Facebook willen weergeven. CNN, Huffington Post en People Magazine krijgen de primeur.

Nederlanders verlaten Facebook

Twee Nederlanders wier bedrijf twee jaar terug door Facebook werd overgenomen hebben het sociale netwerk alweer verlaten. Koen Bok en ontwerper Jorn van Dijk keren terug naar Europa.

Facebook mobiel nog sterker

Al 41 procent van de omzet van Facebook komt van mobiele activiteiten. In het vorige kwartaal was dat nog dertig procent. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het Amerikaanse bedrijf, die beter zijn dan analisten hadden verwacht.

Belg Tim Van Damme verlaat Instagram voor Dropbox

Tim Van Damme, de Belgische ontwikkelaar bij Instagram, verlaat moeder Facebook en gaat aan de slag bij Dropbox. Dat maakte Van Damme gisteren bekend op zijn eigen blog.

Mercadoo bundelt Facebookwinkels

Mercadoo.com, de Nederlandse startup die het mogelijk maakt eenvoudig een Facebookshop te openen, lanceert Cadoo.nl, een online cadeauwarenhuis waarin de producten van diverse Facebookshops zijn gebundeld.

Facebook breidt Europese lobby uit

Facebook zoekt een vertegenwoordiger die in Brussel de standpunten van het bedrijf kan verdedigen tegenover beleidsmakers en toezichthouders. Uit advertenties valt op te maken dat het bedrijf fors investeert in lobbyactiviteiten.

Instagram krijgt video

Instagram wordt uitgebreid met video. Dat maakte Facebook zojuist bekend op een persconferentie. Het gaat om korte filmpjes tot 15 seconden, maar met kleurenfilters.

‘Facebook lanceert nieuwslezer’

Facebook introduceert donderdag wellicht een nieuwslezer. Die conclusie trekt in elk geval ontwikkelaar Tom Waddington, die RSS-code in Facebook heeft ontdekt. Facebook heeft per post uitnodigingen voor een persconferentie gestuurd en de weinige hints (zoals een koffievlek) lijken te duiden op het onderwerp nieuws.

Facebook krijgt hashtags

Facebook gaat het gebruik van hashtags ondersteunen, maar binnen het eigen netwerk, en dus niet ten behoeve van Twitter. Gebruikers die op hashtags drukken zoals #royalbaby of #puppies krijgen berichten met dezelfde strekking te zien.

Gesponsorde berichten Facebook op de schop

Adverteerders bij Facebook kunnen straks geen aparte gesponserde berichten meer inkopen. Het sociale netwerk elimineert minstens dertien advertentieformaten. Daarvoor in de plaats komen advertenties die per definitie een sociale context krijgen.

Facebook: het platform voor de reiswereld?

Bijna de helft van de berichten op Facebook gaat over reizen of vakanties. En steeds meer vakantiegangers oriënteren zich op wat anderen leuke bestemmingen vinden. En dus liggen er volgens Dorianne Richelle, client partner bij Global Marketing Solutions Facebook Benelux, onbenutte kansen voor de online reismarkt.

FIOD stopt handel merkvervalste artikelen via Facebook

De FIOD heeft eerder deze week twee mannen uit Leiden en Apeldoorn aangehouden op verdenking van grootschalige import en handel in namaakartikelen via een besloten Facebook Groep.

Mobiel gebruik Facebook neemt verder toe

De kwartaalcijfers van Facebook over het eerste kwartaal zijn beter dan verwacht. De omzet kwam uit op 1,46 miljard dollar, 38 procent meer dan het kwartaal daarvoor. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers is gestegen naar 680 miljoen, 57 procent meer dan een jaar geleden, vooral het aantal mobiele gebruikers is sterk toegenomen.

Facebook weer winstgevend, maar gebruikers haken af

Vanavond Nederlandse tijd maakt Facebook nabeurs de cijfers over het eerste kwartaal bekend. Die stellen naar verluidt beleggers niet teleur. Tegelijkertijd was er afgelopen week echt verontrustend nieuws: het gebruik van Facebook zou de afgelopen drie maanden fors gedaald zijn in een aantal grote markten.