Meer Artikelen

GfK gaat combi Facebook-televisie meten

Welke extra effect heeft als een adverteerder gelijk met een tv-campagne ook een Facebookcampagne laat lopen? Dat gaat GfK onderzoeken en de resultaten met adverteerders delen. De eerste inzicht: extra bereik van bijna 28 procent.

Social
Premium

‘Vijf procent van de Facebookpostings is reclame’

Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.

E-commerce

Facebook Conference infographic: apps op Facebook

Facebook apps kunnen zeker geld opbrengen, volgens een studie van het Facebook marketing app platform Tigerlily. Opvallend is dat vrouwen vaker dan mannen Facebook apps gebruiken, 61 procent tegen 39 procent. De belangrijkste leeftijdsgroep hier is 25 tot 34. Een Infographic met app wetenswaardigheden.

Facebook Conference infographic: Facebook gaming

Facebook en games zijn nog altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden. Al in 2004 stelde oprichter Mark Zuckerberg Facebook open voor appontwikkelaars en in acht maanden tijd waren er al 14.000 toepassingen, waarvan een groot deel games. Vorig jaar speelden 250 miljoen gebruikers games op Facenook. En dankzij games als Farmville en Mob Wars is social gaming nu gemeengoed. Candy Crush is ooit op Facebook begonnen en Farmville 2 is nu veruit de populairste game op het sociale platform.

Arno Lubrun: ‘Op Facebook is het altijd primetime’

Arno Lubrun leidt Facebook Benelux. Zijn primaire focus is het profileren van Facebook als meest waardevolle marketing & communicatieplatform. Lubrun begon zijn loopbaan bij Microsoft Advertising. Hij heeft altijd een passie gehad voor wat technologie kan betekenen voor communicatie. Morgen is hij een van de belangrijkste sprekers op The Facebook Conference.

Heineken heeft Facebook echt nodig

Heineken op Facebook? You bet! Het biermerk werd in de VS al eens gekozen tot beste digitale biermerk, vooral omdat het de meeste fans en het hoogste engagementcijfer op Facebook heeft, de meeste volgers en fans op Twitter, en het best bekeken Youtube-kanaal. Rob van Griensven, senior brand manager bij Heineken, is morgen te gast op The Facebook Conference.

Brandwonden Stichting collecteert via Facebook

De Brandwonden Stichting collecteert deze week voor het eerst niet alleen huis aan huis, maar ook via Facebook. De belangenorganisatie heeft een speciale Facebook collecte-applicatie ontwikkeld, waarmee iedereen die op Facebook zit zelf een online collectebus kan aanmaken en voor de Brandwonden Stichting kan collecteren onder zijn of haar Facebook vrienden.

Facebook, Twitter gaan tv-zenders kijkcijfers geven

Facebook gaat in Europa anonieme data verstrekken aan tv-zenders over hoe zijn leden interageren met de programma’s. In Amerika gaat Nielsen vergelijkbare data uitleveren voor Twitter.

Analytics

Infographic: waarom elk bedrijf Facebook moet gebruiken

Vooruitlopend op The Facebook Conference, komende woensdag in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, een mooie Infographic van GroSocial over waarom bedrijven niet zonder Facebook kunnen. Onder meer omdat de Millennials liever kopen bij ondernemingen met een Facebook-pagina. Of ondernemingen meer vertrouwen als de CEO en de directie ook op Facebook zit.

Facebook Conference: KLM heeft Facebook nodig voor interactie

Karlijn Vogel-Meijer leerde wat klanten echt gelukkig maakt tijdens haar jaren als stewardess voor KLM Royal Dutch Airlines. Nu, een tiental jaren later, past ze juist deze inzichten toe als manager social media van het global team van KLM. In die rol was ze onder andere medeverantwoordelijk voor de KLM game Aviation Empire en de recente social commerce-initiatieven. Woensdag spreekt zij op het Emerce Facebook Conference in Amsterdam.

Facebook Conference: minder advertenties, meer relevantie

Facebook stelt zijn advertentiebeleid bij. Gebruikers krijgen minder reclame te zien voor producten en diensten waar ze niet in geïnteresseerd zijn. Dat heeft het sociale netwerk vrijdag bekendgemaakt.

Koers Facebook nog nooit zo hoog geweest

Beleggers hebben blijkbaar weer vertrouwen in Facebook. Woensdag sloot de koers op 45.05 dollar, het hoogste niveau ooit sinds de rampzalig verlopen beursgang in 2012.

‘Facebook gaat concurreren met PayPal’

Facebook is bezig om een eigen betaalmiddel op te zetten voor mobiele telefoons. Samen met online modehuis JackThreads wordt een proef opgezet, zo meldt AllthingD.

Facebook twijfelt nog over video-advertenties

Facebook zal zijn geplande video-advertenties dit najaar zeer voorzichtig lanceren. Volgens de Wall Street Journal wil CEO Mark Zuckerberg zijn gebruikers niet al te veel voor het hoofd stoten.

Facebook krijgt eerste Chief Marketing Officer

Facebook heeft voor het eerst een Chief Marketing Officer (CMO) benoemd. Dat wordt Gary Briggs. Hij vervangt Eric Antonow, nu nog chef product marketing van het sociale netwerk.