Meer Artikelen

Infographic: tieners haten Facebook

Tieners vinden Facebook niet meer vet of stoer. Ze vluchten naar Tumblr, Instagram of mobiele apps als Kik en WhatsApp. In elk geval weg van virtuele plekken waar ze bespied worden door ouders en familie, die je moeilijk kunt weigeren.

Facebook video-takeovers vanaf 1 miljoen dollar

Facebook probeert zijn eerste videoadvertenties te verkopen. Daar moet naar verluidt een bedrag van zeven cijfers voor worden neergeteld, zo meldt het Amerikaanse AdAge. De startprijs begint bij 1 miljoen euro.

Mobiel groot probleem voor adverteerders op Facebook

Nederlandse adverteerders hebben zichtbaar moeite met adverteren op Facebook, met name op het mobiele deel daarvan. Slechts negen procent van de campagnes is geoptimaliseerd voor mobiele dragers, terwijl een derde van al het bezoek afkomstig is van tablets en telefoons.

Online advertising

Amerikaanse retailers haken af met Facebook-commerce

F-commerce, of social shopping op Facebook, lost de belofte niet in, waardoor Amerikaanse retailers afhaken. Het aantal bedrijven met een winkelmandje op Facebook daalde met 63 procent tot zes procent.

E-commerce

Jongeren laten Facebook vaker links liggen

De Amerikaanse jeugd brengt steeds minder tijd op Facebook door. De groep van 13 tot 34 jaar behoort tot de grootste groep ‘uitcheckers’.

Analytics

Facebook Home: vrienden, geen apps

Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’

Mobile

Analist: ‘Facebook wordt mobiele operator’

De Deense telecomanalist Strand Consult verwacht dat Facebook zich komende jaren gestaag zal ontwikkelen tot een MVNO, een internationale mobiele telecomoperator. Eerst werden de profielen en connecties geweven, nu begint de exploitatie van de communicatie daartussen.

Mobile

Facebookadverteerder versterkt greep op gesponsorde berichten

Adverteerders krijgen bij Facebook voortaan de mogelijkheid om te ‘retargeten’ op basis van gebruikersprofielen. Dat kon al bij advertenties die rechts van de pagina verschijnen, maar gaat nu ook gelden voor advertenties die tussen de berichten door worden geplaatst.

Mike Schroepfer wordt technisch directeur Facebook

Mike Schroepfer is de nieuwe technisch directeur van Facebook. De Amerikaan was vice president engineering bij het sociale netwerk. Schroepfer vervangt CTO Bret Taylor.

Facebook lanceert nieuwe vormgeving: tot ziens warboel

Facebook past de vormgeving van de tijdlijn weer aan, maar bedrijfspagina’s blijven voorlopig onaangetast.

Meer respons bij Facebook? Betalen!

Officieel wordt het ontkend, maar het lijkt erop dat Facebook bewust een rem heeft gezet op het bereik van berichten, tenzij bedrijven of particulieren betalen.

Facebook is nu echt voor je ouders

Facebook dreigt te vergrijzen. Tieners en twintigers ruilen Facebook in voor andere diensten als Instragram en Tumblr. Het is Facebook zelf die de exodus vorige maand constateerde in zijn jaarverslag aan beurswaakhond SEC.

Marketing

Bevestigd: Microsoft Atlas in handen van Facebook

Facebook heeft naar verluidt minder dan 100 miljoen betaald voor het advertentienetwerk Atlas van Microsoft. Eerdere schattingen gingen uit van 30 tot 50 miljoen.

‘Donderdag overname Microsoft Atlas door Facebook’

De overname door Facebook van het advertentienetwerk Atlas van Microsoft wordt naar verluidt vandaag aangekondigd. Die acquisitie zat al enige tijd in de pijplijn.

Facebook wil meer halen uit datamining

Facebook test een nieuw advertentieprogramma, gebaseerd op loyaliteitsprogramma’s van bekende merken. Er is een samenwerking opgestart met datavreters Epsilon, Acxiom en Datalogix.