More artikelen

Jongeren laten Facebook vaker links liggen

De Amerikaanse jeugd brengt steeds minder tijd op Facebook door. De groep van 13 tot 34 jaar behoort tot de grootste groep ‘uitcheckers’.

Analytics

Facebook Home: vrienden, geen apps

Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’

Mobile

Analist: ‘Facebook wordt mobiele operator’

De Deense telecomanalist Strand Consult verwacht dat Facebook zich komende jaren gestaag zal ontwikkelen tot een MVNO, een internationale mobiele telecomoperator. Eerst werden de profielen en connecties geweven, nu begint de exploitatie van de communicatie daartussen.

Mobile

Facebookadverteerder versterkt greep op gesponsorde berichten

Adverteerders krijgen bij Facebook voortaan de mogelijkheid om te ‘retargeten’ op basis van gebruikersprofielen. Dat kon al bij advertenties die rechts van de pagina verschijnen, maar gaat nu ook gelden voor advertenties die tussen de berichten door worden geplaatst.

Mike Schroepfer wordt technisch directeur Facebook

Mike Schroepfer is de nieuwe technisch directeur van Facebook. De Amerikaan was vice president engineering bij het sociale netwerk. Schroepfer vervangt CTO Bret Taylor.

Facebook lanceert nieuwe vormgeving: tot ziens warboel

Facebook past de vormgeving van de tijdlijn weer aan, maar bedrijfspagina’s blijven voorlopig onaangetast.

Meer respons bij Facebook? Betalen!

Officieel wordt het ontkend, maar het lijkt erop dat Facebook bewust een rem heeft gezet op het bereik van berichten, tenzij bedrijven of particulieren betalen.

Facebook is nu echt voor je ouders

Facebook dreigt te vergrijzen. Tieners en twintigers ruilen Facebook in voor andere diensten als Instragram en Tumblr. Het is Facebook zelf die de exodus vorige maand constateerde in zijn jaarverslag aan beurswaakhond SEC.

Marketing

Bevestigd: Microsoft Atlas in handen van Facebook

Facebook heeft naar verluidt minder dan 100 miljoen betaald voor het advertentienetwerk Atlas van Microsoft. Eerdere schattingen gingen uit van 30 tot 50 miljoen.

‘Donderdag overname Microsoft Atlas door Facebook’

De overname door Facebook van het advertentienetwerk Atlas van Microsoft wordt naar verluidt vandaag aangekondigd. Die acquisitie zat al enige tijd in de pijplijn.

Facebook wil meer halen uit datamining

Facebook test een nieuw advertentieprogramma, gebaseerd op loyaliteitsprogramma’s van bekende merken. Er is een samenwerking opgestart met datavreters Epsilon, Acxiom en Datalogix.

Ticketscript: 20 procent ticketverkoop via Facebook

Facebook blijkt voor het verkopen van toegangskaarten tot evenementen een vrij belangrijk distributiekanaal. Technologiebedrijf Ticketscript zegt dat het Facebook al bij een vijfde van alle kaartverkopen de intermediair is.

Social

Preutse Facebook doodsbang voor beetje lingerie

Privacyjurist Christiaan Alberdingk Thijm vindt dat Facebook soms volstrekt willekeurig optreedt tegen bedrijfspagina’s. De pagina van lingerie-ondernemer Rebecca van der Wurff werd keer op keer geblokkeerd vanwege pikante foto’s.

Supermarkten trekken nog weinig Facebook-volgers

Bijna de helft van de Facebookfans van supermarkten doet hun dagelijkse boodschappen bij het betreffende merk. Bij Albert Heijn is 50 procent van de likers ook klant in de winkel. Bij de Lidl iets minder. De meeste klanten doen niks met het merk op Facebook. Dat blijkt uit de GfK Facebook Fan Monitor van GfK en Jalt.

Overname Microsoft Atlas door Facebook nabij

Vermoedelijk deze week al neemt Facebook Microsofts adserver Atlas over voor een bedrag tussen de 30 en 50 miljoen dollar. Dat meldt Ad Age.