Meer Artikelen

Groupon blaast Google-overname af

Google loopt een blauwtje nu de leiding van kortingssite Groupon besluit om het bedrijf toch niet te verkopen voor een bedrag tot 6 miljard dollar.

Google start onderzoek effectiviteit crossmedia

Google Nederland publiceert voor het einde van 2011 de resultaten van diepgravende onderzoeken naar de effectiviteit van online en offline media en de daarbij gehanteerde formaten.

De NS geeft reisdata vrij

De NS geeft eindelijk een API vrij waarmee de reisinformatie voor developers beschikbaar wordt. Het vrijgeven van de data voor de ov-dienst van Google heeft de NS over de streep getrokken.

Google lanceert OV-dienst zonder actuele reisinfo

Google heeft woensdag officieel de eigen OV-dienst Transit gelanceerd in Nederland. Hierin wordt de reisinformatie van de NS en GVB getoond in Google Maps. De actuele reisinformatie, over bijvoorbeeld vertragingen van treinen, ontbreekt nog.

Europa onderzoekt misbruik machtspositie Google

De Europese Commissie start een diepgaand onderzoek waarin uitgezocht moet worden of Google zijn dominante positie op de zoekmarkt misbruikt. Er zijn verschillende klachten binnengekomen dat Google rommelt met de posities in organische en betaalde zoekresultaten.

Premium

‘Google-overname van Groupon is aanstaande’

Google zou deze week nog het overnamecontract met Groupon kunnen tekenen. De verkoopprijs zou ergens tussen de 5 en 6 miljard dollar bedragen.

ING helpt bij financiering Googles satellietnetwerk

Het Nederlandse ING is een van de banken die Google en diens partners 1,2 miljard dollar verstrekt om een netwerk van communicatiesatellieten te bouwen. De eerste satelliet moet in 2013 worden gelanceerd.

Google lanceert persoonlijke zoekmachine voor mode

Boutiques.com is de nieuwe zoekmachine van Google waar modeliefhebbers persoonlijk advies krijgen, op basis van algoritmes. Het zoeken gebeurt onder meer op basis van visuele kenmerken.

Grote adverteerders in Google Goggles-experiment

Onder meer T-Mobile, Disney en Buick, leggen in hun print-uiting een link met Google Goggles, het Visual Search-project van Google. Gebruikers kunnen met hun mobiel een foto maken van de print advertenties van deze adverteerders en krijgen vervolgens de optie om door te klikken naar een mobiele site van de adverteerder.

Premium

Google met nieuw advertentieformaat voor webwinkels

Google begint in Amerika met een nieuw advertentieformaat dat bij de zoekresultaten wordt getoond. Met de zogeheten Product Ads kunnen webwinkels met foto’s hun producten laten zien via AdWords en alleen betalen als ze na de reclameklik iets verkopen.

Google opent aanval op Facebook om dataportabiliteit

Gebruikers van Facebook kunnen binnenkort niet zomaar meer hun Gmail-contacten importeren in Facebook. Dat komt omdat Google een aanpassing heeft gedaan in de eigen Contacts API.

Premium

Ook Facebook stapt in location based advertising

Facebook kondigde gisteren Facebook Deals aan, een lokale advertentiedienst als onderdeel van Places. Hiermee richt het zich, na Boost van Google en LBS-diensten als Foursquare en Groupon, op lokale ondernemers.

Google toont Promoted Tweets van Twitter

De Promoted Tweets van Twitter verschijnen naast de gewone tweets ook in de zoekresultaten van Google Realtime Search. Hiermee toont Google advertenties van een extern advertentienetwerk.

‘SEO moet onderdeel van de hele organisatie zijn’

De financiële vergelijkingssite Independer.nl schakelde de hulp in van OrangeValley in om de zorgvuldig opgebouwde eerste positie in Google te behouden. Dat lukte boven verwachting. Al zorgde een kleine fout voor het tijdelijk volledig wegvallen van de vindbaarheid.

Search

Online reisbranche wil Google niet als reisspeler

Meerdere online reisbedrijven bundelen de krachten om zich uit te spreken tegen de overname van ITA, een softwarebedrijf voor vluchtinformatie, door Google. De zoekmachinegigant zou te veel invloed krijgen op de reismarkt met de overname, zo menen de online reisspelers die zich bedreigd voelen.