Meer Artikelen

Premium

Google met nieuwe reclamedienst Boost voor MKB

Google brengt een nieuwe reclamdienst op de markt speciaal voor kleine ondernemers die eigenlijk niets van technologie en reclame willen snappen. Boost richt zich op lokale adverteerders en voorkomt dat een bedrijf zoekmachinemarketeers moeten inzetten.

Google zet volgende stap in social search

Google toont in de zoekresultaten van Google News hoe vaak een artikel is gedeeld. Wanneer een gebruiker op de ‘Shared By’-link klikt, wordt hij doorgeleid naar Google Realtime search, voor een overzicht van de mensen die het bewuste nieuwsartikel hebben gedeeld via sociale media als Twitter, Facebook en MySpace.

Google: 1 miljard omzet uit mobiele reclame in 2010

Inkomsten uit mobiele advertenties worden een substantiële bron van inkomsten bij Google. Het bedrijf zet dit jaar voor 1 miljard dollar, of 3 procent van het totaal, om met kliks op reclames op mobiele telefoons.

Google investeert in windmolenpark van 5 miljard

Google investeert 200 miljoen dollar in de ontwikkeling van een windmolenproject aan de Oostkust van de Verenigde Staten. Het windmolenpark moet zich uitstrekken over een lengte van ruim 500 kilometer. De totale kosten van het project zijn geschat op 5 miljard dollar.

Premium

[Video] Google bouwt zelfrijdende auto

Google heeft een auto ontwikkelde die zelfs zonder bestuurder aan boord duizenden kilometers autonoom en zonder kleerscheuren kan afleggen. De link met de zoekmachine, digitale reclame of andere online diensten is ver te zoeken.

Google TV bedreiging voor kabelaars, niet tv-zenders

[Video] Als Google TV de grote kanalen weet door te geven en daarmee de huiskamer binnenkomt, dan zal dat vooral een bedreiging zijn voor Ziggo en UPC. “Die gaan er onder lijden”, aldus Ruud Hendriks. Volgens de media entrepreneur heeft Google TV in Nederland wel de medewerking van televisiezenders als SBS en RTL nodig hebben. “De massa kijkt niet als die zenders er niet op te zien zijn.”

Google broedt op registratiesysteem gerichte video-ads

Google heeft een patent ingediend voor een gericht video advertentie-systeem waarbij gebruikers in ruil voor het invullen van een enquête met persoonlijke informatie, als bijvoorbeeld salarisgegevens, reclamespotjes mogen overslaan. Wil een gebruiker dit niet, dan zal hij verplicht een flink aantal reclames moeten uitzitten.

Eerste content partners Google TV bekend gemaakt

De contouren van Googles aanstaande tv-product Google TV worden duidelijk. Het bedrijf sluit samenwerkingsverbanden met een mengeling van internet- en mediabedrijven. De grootste Amerikaanse tv-zenders ontbreken echter uit de partnerlijst.

Nederlandse Google Instant spin-off onbedoeld succes

Na de lancering van Google Instant wisten ontwikkelaars de techniek al snel naar hun hand te zetten. Onder deze groep ook het Nederlandse Listandplay dat, anderhalve week na de lancering, gemiddeld 1.500 dagelijkse unieke bezoekers trekt.

Nieuw fotoformaat Google moet web sneller maken

WebP is het nieuwe bestandsformaat voor afbeeldingen dat Google heeft gelanceerd. Het formaat moet nog verder ontwikkeld worden, maar zal uiteindelijk een gelijke beeldkwaliteit, met een betere compressie moeten leveren in vergelijking met het JPEG-bestandsformaat.

eBuddy-app bereikt 100 miljoen downloads

De mobiele applicatie van het Amsterdamse eBuddy is sinds de start in 2007 meer dan 100 miljoen keer gedownload. Onder meer applicaties van Facebook, Google Maps en Opera Mini bereikten eerder deze mijlpaal.

Google bovenaan overnamelijst, Microsoft blijft achter

Google heeft dit jaar tot nog toe 23 overnames op zijn naam mogen schrijven. Microsoft daarentegen heeft dit jaar nog geen enkele acquisitie gedaan.

Google bestaat niet…

[Column] Jaja, u weet het. Google is altijd en overal. Google heeft direct antwoord op al uw vragen. Zo vroeg ik me laatst af hoe ik de afstand van het naderende onweer kon berekenen. Noodzakelijke kennis voor iedere motorrijder. Dankzij Nexus One, de Googlefoon met geintegreerde Google zoekmachine, is die kennis slechts een handbeweging van stuur naar broekzak verwijderd.

De webanalist en het einde van het web

Met websites en webanalytics wordt nog steeds geen droog brood verdiend. Met die constatering betoogde Avinash Kaushik tijdens de jaarlijkse GACP summit bij Google in Mountain View dat bedrijven en webanalyticsleveranciers nog steeds falen om webanalyticsdata op grote schaal naar business realiteit te vertalen. Het tijdschrift Wired gaat deze maand nog een stap verder en verklaart het Web voor dood.

Analytics

Long tail belangrijker voor SEO met Google Instant

Voor SEA en SEO wordt de long tail belangrijker. Met de komst van Instant zal de internetter vaker blijven typen tot ze in het zoekveld en de bijbehorende opkomende zoekresultaten zien wat ze willen. Dat voorspellen drie SEO-experts aan wie Emerce vroeg wat het effect van Instant op SEO zou zijn.

Search