Meer Artikelen

Premium

Google met nieuw advertentieformaat voor webwinkels

Google begint in Amerika met een nieuw advertentieformaat dat bij de zoekresultaten wordt getoond. Met de zogeheten Product Ads kunnen webwinkels met foto’s hun producten laten zien via AdWords en alleen betalen als ze na de reclameklik iets verkopen.

Google opent aanval op Facebook om dataportabiliteit

Gebruikers van Facebook kunnen binnenkort niet zomaar meer hun Gmail-contacten importeren in Facebook. Dat komt omdat Google een aanpassing heeft gedaan in de eigen Contacts API.

Premium

Ook Facebook stapt in location based advertising

Facebook kondigde gisteren Facebook Deals aan, een lokale advertentiedienst als onderdeel van Places. Hiermee richt het zich, na Boost van Google en LBS-diensten als Foursquare en Groupon, op lokale ondernemers.

Google toont Promoted Tweets van Twitter

De Promoted Tweets van Twitter verschijnen naast de gewone tweets ook in de zoekresultaten van Google Realtime Search. Hiermee toont Google advertenties van een extern advertentienetwerk.

‘SEO moet onderdeel van de hele organisatie zijn’

De financiële vergelijkingssite Independer.nl schakelde de hulp in van OrangeValley in om de zorgvuldig opgebouwde eerste positie in Google te behouden. Dat lukte boven verwachting. Al zorgde een kleine fout voor het tijdelijk volledig wegvallen van de vindbaarheid.

Search

Online reisbranche wil Google niet als reisspeler

Meerdere online reisbedrijven bundelen de krachten om zich uit te spreken tegen de overname van ITA, een softwarebedrijf voor vluchtinformatie, door Google. De zoekmachinegigant zou te veel invloed krijgen op de reismarkt met de overname, zo menen de online reisspelers die zich bedreigd voelen.

Premium

Google met nieuwe reclamedienst Boost voor MKB

Google brengt een nieuwe reclamdienst op de markt speciaal voor kleine ondernemers die eigenlijk niets van technologie en reclame willen snappen. Boost richt zich op lokale adverteerders en voorkomt dat een bedrijf zoekmachinemarketeers moeten inzetten.

Google zet volgende stap in social search

Google toont in de zoekresultaten van Google News hoe vaak een artikel is gedeeld. Wanneer een gebruiker op de ‘Shared By’-link klikt, wordt hij doorgeleid naar Google Realtime search, voor een overzicht van de mensen die het bewuste nieuwsartikel hebben gedeeld via sociale media als Twitter, Facebook en MySpace.

Google: 1 miljard omzet uit mobiele reclame in 2010

Inkomsten uit mobiele advertenties worden een substantiële bron van inkomsten bij Google. Het bedrijf zet dit jaar voor 1 miljard dollar, of 3 procent van het totaal, om met kliks op reclames op mobiele telefoons.

Google investeert in windmolenpark van 5 miljard

Google investeert 200 miljoen dollar in de ontwikkeling van een windmolenproject aan de Oostkust van de Verenigde Staten. Het windmolenpark moet zich uitstrekken over een lengte van ruim 500 kilometer. De totale kosten van het project zijn geschat op 5 miljard dollar.

Premium

[Video] Google bouwt zelfrijdende auto

Google heeft een auto ontwikkelde die zelfs zonder bestuurder aan boord duizenden kilometers autonoom en zonder kleerscheuren kan afleggen. De link met de zoekmachine, digitale reclame of andere online diensten is ver te zoeken.

Google TV bedreiging voor kabelaars, niet tv-zenders

[Video] Als Google TV de grote kanalen weet door te geven en daarmee de huiskamer binnenkomt, dan zal dat vooral een bedreiging zijn voor Ziggo en UPC. “Die gaan er onder lijden”, aldus Ruud Hendriks. Volgens de media entrepreneur heeft Google TV in Nederland wel de medewerking van televisiezenders als SBS en RTL nodig hebben. “De massa kijkt niet als die zenders er niet op te zien zijn.”

Google broedt op registratiesysteem gerichte video-ads

Google heeft een patent ingediend voor een gericht video advertentie-systeem waarbij gebruikers in ruil voor het invullen van een enquête met persoonlijke informatie, als bijvoorbeeld salarisgegevens, reclamespotjes mogen overslaan. Wil een gebruiker dit niet, dan zal hij verplicht een flink aantal reclames moeten uitzitten.

Eerste content partners Google TV bekend gemaakt

De contouren van Googles aanstaande tv-product Google TV worden duidelijk. Het bedrijf sluit samenwerkingsverbanden met een mengeling van internet- en mediabedrijven. De grootste Amerikaanse tv-zenders ontbreken echter uit de partnerlijst.

Nederlandse Google Instant spin-off onbedoeld succes

Na de lancering van Google Instant wisten ontwikkelaars de techniek al snel naar hun hand te zetten. Onder deze groep ook het Nederlandse Listandplay dat, anderhalve week na de lancering, gemiddeld 1.500 dagelijkse unieke bezoekers trekt.