Meer Artikelen

Online voor het eerst groter dan televisie in Europa

Adverteerders gaven in 2015 voor 36,2 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen in Europa, een groei van 13 procent. Online is voor het eerst groter dan televisie qua bestede mediabudgetten.

Online advertising

Facebook, GfK, Tubemogul lid van IAB Europe

De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa, IAB Europe, krijgt er met Facebook, GfK, Krux, RadiumOne en TubeMogul een aantal grote, internationale spelers als nieuwe leden bij.

Marketing

IAB: ‘Nieuwe privacywet maakt online branche kreupel’

IAB Europe maakt zich grote zorgen over de nieuwe geharmoniseerde privacywetten die in 2018 van kracht worden in Europa. Ook Apple, Google, Microsoft en Nederland ICT zien economische hindernissen ontstaan.

Online advertising
Premium

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising

Europese online mediabestedingen: 30,7 miljard euro

Adverteerders gaven in 2014 voor 30,7 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen. Bij het huidige groeitempo wordt Online in 2015 het grootste reclamemedia, groter dan televisie.

Online advertising

Europese markt programmatic buying: 2,1 miljard euro

Adverteerders besteedden vorig jaar zo’n tien procent van hun online mediabudgetten aan programmatic buying. Dat is twee keer meer dan in 2012 toen er nog voor nog geen miljard aan banners en rectangles op veilingen werd ingekocht bij uitgevers.

Marketing

Nieuwe Europese bannerformaten voor merkadverteerders

Belangenorganisatie IAB Europa introduceert zes nieuwe bannerformaten. De helft daarvan sluit precies aan op de afmetingen van tv-schermen, wat een hausse voorspelt van video-advertising.

Online advertising

Europees IAB gaat zwaarder politiek lobbyen

De nieuwe voorzitter van brancheorganisatie IAB Europe gaat zich meer bezighouden met lobby-activiteiten bij de Brusselse politiek.

Online advertising

IAB paait merkadverteerders

IAB Europe richt een nieuwe werkgroep op om – uiteindelijk – meer merkadverteerders naar internet te lokken.

Online advertising

‘Strenge uitvoering cookiewetgeving drijft bedrijven uit Nederland’

IAB Europe luidt de noodklok over het cookievoorstel waarover de Tweede Kamer dinsdagmiddag gaat stemmen. Een strikte uitvoering van de Europese richtlijn zal Nederlandse bedrijven praktisch dwingen te verhuizen naar buurlanden waar deze richtlijnen minder streng zijn uitgewerkt in wetgeving.

IAB Europe en EIAA gaan verder als een partij

IAB Europe en de Europese Interactieve Advertising Associatie (EIAA) worden samengevoegd om zo een nieuwe Europese belangenvereniging voor de online reclamewereld te vormen. De twee partijen denken onder een gezamenlijke vlag de online advertising sector in Europa beter te kunnen vertegenwoordigen.