Fingerspitz wint twee IAB Europe MIXX Awards
Marketingbureau Fingerspitz heeft deze week in Madrid twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale reclameprijs.
Marketingbureau Fingerspitz heeft deze week in Madrid twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale reclameprijs.
Marketingbureau Fingerspitz is genomineerd voor twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale prijs.
Europese adverteerders en exploitanten hebben de mond vol over duurzaamheid in gedachte en met plannen. Ze vergeten alleen tot actie over te gaan. Slecht twintig procent meet überhaupt zijn uitstoot.
Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.
De Europese club voor online adverteerders en exploitanten IAB Europe wil de CO2-uitstoot van de mediasector helpen terugdringen.
In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.
Een veelgebruikt reclamesysteem op basis van cookies is Europabreed verboden verklaard. De Nederlandse online reclamebranche gaat vanmiddag in spoedberaad. Doel: de feiten op een rij te krijgen en beginnen verzinnen wat de nieuwe weg vooruit zou kunnen zijn.
De Europese online reclamemarkt is door het coronavirus fundamenteel veranderd. Adverteerders zullen jaarlijks miljarden meer budget beschikbaar maken, ook als tracking en profiling wordt uitgebannen.
Adverteerders gaan komende jaren steeds meer geld uitgeven aan reclame rondom de schappen van webwinkels, bij zogeheten retailmedia.
Reclameclub IAB publiceert standaarden die het makkelijker moet maken voor adverteerders en reclamebureaus om te adverteren in games.
In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
De Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2, en Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO, hebben vandaag vier prestigieuze IAB Europe Research Awards gewonnen.
De Europese reclame- en uitgeefbranche hangt in de gordijnen over Googles aankondiging om helemaal geen trackers meer toe te staan in zijn browser Chrome.
Veertig procent van de Europese ondervraagden geeft aan dat zijn bedrijf niet klaar is voor het wegvallen van 3rd party cookies. Dertig procent wel, aldus een onderzoek van IAB Europa onder media- en reclameprofessionals.