More artikelen

Tabletgebruiker reageert vaker op advertenties

Zeker de helft van tabletgebruikers reageert minstens een keer per week op een advertentie. Bij smartphones ligt de interactie iets lager. Dat blijkt uit een nieuw (Amerikaans) rapport van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Bestuur IAB Nederland uitgebreid

Het bestuur van branchevereniging IAB (Interactive Advertising Bureau) is uitgebreid met een zesde lid. Howard Sewberath Misser, CTO bij Sanoma Media, zal bij het IAB de portefeuille ‘techniek’ op zich nemen.

Belgen adopteren mildere cookiewet

Belgische websites hoeven sinds vorige week bezoekers alleen te informeren over cookies. Vooraf is geen toestemming vereist, zoals in Nederland.

Tv en internet nu al nauw vervlochten

Televisie en internet lijken twee aparte media, kanalen die pas op termijn met elkaar vervlochten raken. De realiteit is echter anders. Meer dan de helft helft van de kijkers zit al te internetten voor de buis.

Nieuwe standaarden voor online video

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) introduceert nieuwe standaarden voor online video in Nederland die branchebreed worden gedragen. Zij moeten het tonen en het meten van campagnes eenduidiger en makkelijker maken.

Automated trading kan simpeler

De geautomatiseerde inkoop van online advertenties staat nog maar aan het begin en gaat volgens experts een revolutie veroorzaken. Next stop: real time-advertenties.

IAB begint Ad Technology Council

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) heeft in Miami de oprichting van de Advertising Technology Council bekend gemaakt. Die zal zich specifiek bezighouden met de ontwikkeling van standaarden en best practices op het gebied van advertentietechnologie.

IAB vergroot bereik Europees bestedingsonderzoek

IAB Europa voegt dertien nieuwe landen toe aan zijn jaarlijkse onderzoek naar reclameuitgaven bij online media.

WebAds en Ad.factor met nieuwe, grotere bannervormen

De online exploitanten WebAds en Ad.factor gaan nieuwe, ‘rijkere’ bannervormen inzetten. Technologiebedrijf MM1X besloot vorige maand ook deze richting in te slaan.

Online branche: cookiewet wordt geen onwerkbaar gedrocht

De zienswijze op de cookiewet van het Ministerie van EL&I stemt de Nederlandse online sector grotendeels gerust. Er ontstaan vermoedelijk geen onwerkbare situaties. De browser kan een rol gaan spelen bij het verkrijgen toestemming van plaatsen van cookies en uitgevers en netwerken mogen op schaal toestemming binnenharken.

IAB: Einde aan hype van zelfbenoemde social media goeroes

Wie zeer actief is op Twitter of Facebook is niet per definitie een social media expert. Laat staan een strategisch, kundig adviseur. Brancheorganisatie IAB Nederland publiceert daarom richtlijnen waarmee bedrijven het kaf en het koren kunnen scheiden.

Ruim half miljoen downloads nieuwe app Gouden Gids

Geholpen door een massamediale reclamecampagne wist de Zoek & Vind-app van de Gouden Gids en De Telefoongids 550.000 mobiele downloads realiseren. Omgerekend is dat 1 gebruiker voor iedere 2 euro’s mediabudget.

Online advertising markt goed voor 507 miljoen euro omzet

De Nederlandse online advertising markt behaalde de eerste 6 maanden van dit jaar een netto omzet van 507 miljoen euro. Goed voor een stijging van 10 procent in vergelijking met het eerste half jaar van 2010.

Nieuwe code van e-mailbranche wil strengere wetgeving voor zijn

De nieuwe e-mailcode, opgesteld door de brancheverenigingen DDMA, IAB, Thuiswinkel.org in samenwerking met VNO-NCW, gaat verder dan de wet. “Zelfregulering moet ervoor zorgen dat er geen strengere wetgeving aan te pas komt”, aldus Ivonne Bojoh, directeur bij Veritate en lid van de commissie e-mailrichtlijnen bij DDMA.

IAB lanceert aan/uit-knop voor cookies

Het IAB heeft zich aangesloten bij de Europese site waar de consument per uitgever of advertentienetwerk aan kan geven wat zijn advertentievoorkeuren zijn. Wordt de mogelijkheid voor behavioral targetting uitgeschakeld, dan zal het betreffende advertentienetwerk de consument niet langer volgen over het internet met op de persoonlijke voorkeur afgestemde reclames.