More artikelen

Online sector niet bezorgd om economische onrust

Verschillende takken van sport uit de online branche maken zich geen zorgen over de huidige mondiale financiële onzekerheid. Uit een rondvraag van Emerce blijkt ook dat er weinig concrete lessen zijn geleerd uit de economische tegenwind van 2008.

‘Veertien procent display-reclame is voor branding’

Adverteerders gaan online display-reclame steeds meer inzetten om hun merken meer bekendheid te geven. Veertien procent van de Engelse reclame-euro’s ging eind 2010 naar branding-campagnes.

IAB werkt aan standaarden voor ‘zichtbaarheid’

IAB Duitsland werkt aan technieken en standaarden om de markt beter te informeren over de ‘zichtbaarheid’ van display-reclame. Het Nederlandse filiaal kijkt aandachtig mee.

IAB: Mobiele reclame klein, maar geen niche

De reclamemarkt op mobiele dragers als telefoons en tablets is klein en in heel Europa is niet één duidelijke trend te ontwaren. IAB Europa stelt echter dat mobiel adverteren geen niche is en standaard onderdeel wordt van reguliere mediacampagnes.

Europese reclamebestedingen groeien tot 17,7 miljard euro

Adverteerders gaven in Europa vorig jaar voor 17,7 miljard euro uit aan reclame op internet. Dat is een groei van 15,3 procent ten opzichte van crisisjaar 2009.

Online mediabestedingen Nederland naar 962 miljoen euro

Adverteerders gaven in 2010 weer meer uit aan reclame op internet dan aan televisiecommercials. Het gat tussen oude en media nieuwe zal alleen maar toenemen nu consumenten ook steeds minder van papier gaan lezen en hun leven ‘mobiliseert’.

MeMo2 enige Nederlandse genomineerde voor IAB-prijs

Onderzoekbureau MeMo2 is het enige Nederlandse bedrijf dat meedingt naar een Research Award van IAB Europa.

Mobiele reclame-uitgaven Amerika naar 600 miljoen dollar

Adverteerders gaven in Amerika tussen de 550 en 650 miljoen dollar uit aan reclame op het mobiele web en in applicaties. Voorts blijkt uit onderzoek dat beeldreclame (display) in termen van bestedingen bijna even groot is als tekstadvertenties bij zoekmachines.

Internetbranche woest op TNO over rapport cookiewet

Ongenuanceerd, niet representatief en een onfatsoenlijk basis voor de Tweede Kamer om beslissingen mee te nemen. Vijf brancheorganisaties uit de internetmarkt keren zich fel tegen een rapport van TNO-IViR over de aanstaande cookiewet.

Expliciete bescherming voor kinderen onder cookiewet

Europese media- en consumentenorganisaties spreken af dat ze geen digitale profielen van kinderen gaan gebruiken voor internetreclame.

IAB introduceert 6 nieuwe formaten voor internetreclame

[VIDEO] Het IAB, een internationale organisatie voor online adverteerders en exploitanten, brengt zes nieuwe formaten voor online reclame op de markt. De grotere, interactieve uitingen lijken vooral gericht op merkadverteerders die meer emotie in hun uitingen willen kunnen verwerken.

IAB wil meer gedetailleerd onderzoek advertentiebestedingen

Het IAB wil in het onderzoek naar online advertentiebestedingen meer categorieën opnemen, waaronder affiliate, mobile, in-game advertising en video advertising. Nu wordt enkel nog gekeken naar display, search en classifieds.

Joris van Heukelom nieuwe voorzitter IAB

De leden van belangenorganisatie IAB Nederland hebben Sanoma Digital-uitgeefdirecteur Joris van Heukelom verkozen tot voorzitter voor de komende twee jaar.

IAB: Europees rapport schaadt gratis online diensten

De maatregelen die moeten worden genomen om de consument beter te beschermen tegen ongewenste online reclame, bedreigt de rendabiliteit van gratis online diensten, die hun bestaan danken diezelfde online reclame.

Marco Derksen stapt op als IAB-voorzitter

De voorzitter van brancheorganisatie IAB Nederland Marco Derksen stelt zijn zetel ter beschikking. “De houdbaarheidsdatum is voorbij”, zegt hij.