More artikelen

KLM accepteert betalingen via sociale media

KLM zegt als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een betaalmethode te hebben ontwikkeld voor sociale media. Klanten die via Facebook of Twitter een vlucht boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel reserveren of bijvoorbeeld extra bagage regelen, kunnen nu ook via deze kanalen betalen.

Payment

KLM lanceert 3D-app voor iPad

KLM heeft een 3D-app voor de iPad gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers onder andere reisinspiratie opdoen, vluchten boeken, inchecken, een stoel selecteren en een instapkaart downloaden.

KLM medewerkers worden Twitter-ambassadeurs

KLM introduceert @KLM_LocalEyes, een nieuw Twitter-account om reizigers te inspireren met tips van KLM-medewerkers ter plaatse. De luchtvaartmaatschappij gaat deze week van start met haar thuishaven Amsterdam.

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Social

KLM wereldwijd de snelste met social helpdesk

KLM is van de luchtvaartmaatschappijen de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek.

Online marketing

KLM lanceert mobiele sociale game

KLM heeft een mobiele game ontwikkeld onder de naam Aviation Empire, samen met de Nederlandse gamespecialist Little Chicken, die er een jaar over deed. KLM lanceerde de app zojuist in Hangar 14 op Schiphol.

KLM: ‘Google+, Weibo en vKontakte, open de deuren!’

KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.

Online marketing

KLM publiceert mobiel 3D-spel

KLM staat op het punt om een zelfontwikkeld spel voor telefoons en tablets op de markt te brengen. De luchtvaartmaatschappij ‘buzzt’ al maanden en zegt nu dat de publicatie aanstaande is.

Mobile

KLM promoot social webcare tijdens alle vluchten

KLM wijst zijn passagiers sinds kort tijdens alle vluchten op zijn socialmediakanalen. De purser vertelt de reizigers dat ze daar na de vlucht terecht kunnen met hun vragen, commentaren en suggesties.

Online marketing

Lift off: KLM stopt WiFi in vliegtuigen

Binnenkort is het gedaan met de rust voor luchtreizigers. KLM begint proeven met WiFi tijdens langeafstandsvluchten. Als de proeven goed uitpakken, wordt mobiel internettoegang geïnstalleerd in alle vliegtuigen.

Mobile

MWC: Mobiele marketing essentieel voor KLM en Unilever

KLM brengt in de loop van dit jaar een iPad app op de markt, waarin ook een spel is opgenomen. Het bedrijf liet op Mobile World Congress al enkele afbeeldingen zien, maar wilde er nog niet verder over uitweiden. “Dit moet nog even binnenskamers blijven.”

KLM start marketingcampagne rond Pack & Go

KLM start vandaag in Engeland met zijn Pack & Go-campagne om reizigers warm te maken voor vluchten naar bestemmingen als Rio de Janeiro, Dubai en Johannesburg.

IT-storing KLM adequaat opvangen door sociale media

KLM heeft via sociale media adequaat gereageerd tijdens de ICT-storing van vorige week, toen de meeste vluchten op Schiphol uren te maken hebben gehad met vertraging. Dat blijkt uit onderzoek van Yes2Web.

KLM.nl down, Twitter en Facebook weer in stelling (geupdate)

KLM.nl heeft sinds vanochtend te kampen met IT-storingen. De site laadt haperig en online boekingen komen slecht of niet door. Twitter en Facebook blijken weer levenslijnen naar de buitenwereld, GooglePlus niet.

Ook KLM met internet aan boord

KLM en Air France gaan samen met Panasonic een inflight service voor mobiel dataverkeer op hun langeafstandsvluchten aanbieden. De testfase start begin 2013.