Meer Artikelen

KPN brengt live streams Rotterdamse Marathon

KPN doet komend weekend samen met de NOS, RTV Rijnmond en DutchView live verslag van de Rotterdamse marathon via televisie, internet en mobiele telefoon. Kijkers kunnen kiezen welke streams zij op internet of via de telefoon willen volgen en zo zelf schakelen tussen de verschillende camera's die langs het parcours staan opgesteld of naar een camerahelikopter en -motor.

Kabelaars klaar voor KPN

De kabelmaatschappijen zijn klaar voor de concurrentie met KPN, dat IPTV via ADSL gaat aanbieden. Op het kabelcongres, afgelopen vrijdag in Amsterdam, kondigden UPC, Essent en Casema stuk voor stuk zogenoemde Personal Video Recorders (PVR) aan, digitale recorders waarmee uitgesteld televisie kan worden gekeken. De PVR staat ook centraal bij het digitale tv aanbod van KPN.

Mobiele TV KPN met 10 tot 15 kanalen

Als KPN's Digitenne volgend jaar van start gaat met uitzenden op mobiele telefoons en andere draagbare apparaten zal dat eerst zijn met een basispakket van 10 tot 15 tv-kanalen. Digitenne-directeur Frank Meijerhof verwacht uiteindelijk een combinatie tussen DVB-H voor uitzenden tv-beelden en UMTS/HSDPA voor interactiviteit.

O’Neill nieuwe adverteerder op ON

Sportmode merk O'Neill is een nieuwe adverteerder op het horeca narrowcasting netwerk ON, dat is opgezet door Heineken en Sony. Met KLM en KPN zijn al eerder contracten gesloten, maar meer adverteerders zitten voorlopig niet in de pijplijn. ON wil voor het eind van het jaar 500 lokaties hebben aangesloten.

Nieuwe marketingstrategie KPN: simpel en eenvoudig

KPN gaat werken aan een vriendelijker en toegankelijker uitstraling. 'Geen digitaal, maar mensentaal,' is een kernspreuk van de nieuwe merkpositionering, die KPN gisteren presenteerde. KPN wil de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van communicatie toegankelijk maken voor alle Nederlanders.

KPN start met virtueel huis over ‘nieuwe wereld’

KPN start vandaag met de website hethuisvanmorgen.nl. Op de site kunnen bezoekers een 'tocht' maken door een virtueel huis van een familie die gebruik maakt van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van telefoneren, internetten en televisiekijken. Met de site wil KPN consumenten op een laagdrempelige manier een overzicht geven van diensten als VOIP, WiFi, Triple play en IPTV.

KPN start campagne om zakelijk sms’en te promoten

KPN start een campagne om de voordelen van zakelijk gebruik van sms'en onder de aandacht te brengen. Media Republic ontwikkelde de crossmediale campagne. “Het gemak van sms voor zakelijke doeleinden wordt regelmatig onderschat,” aldus Marco Visser, Chief Operating Officer van KPN Mobiel.

Premium

KPN neemt drie narrowcasting bedrijven over

Met de overname van drie bedrijven op het gebied van narrowcasting wil KPN zijn positie op de markt van narrowcasting en 'instore marketing' verstevigen. Vanochtend maakte het telecombedrijf bekend dat ze de bedrijven eYe-Display, NN Solutions en QBIX heeft overgenomen.

Pas op de plaats voor mobiel internet Telfort

Telfort heeft de uitrol van hspda, de opvolger van UMTS, opgeschort in afwachting van een besluit over het samenvoegen van de op dit moment nog gescheiden infrastructuur van KPN en Telfort. De belangstelling voor EDGE, een goedkope concurrent van UMTS, blijkt tegen te vallen.

Premium

Scherpere regelgeving tegen betaalnummers

Er komt nieuwe regelgeving die het misbruik van betaalnummers via belprogramma's moet voorkomen. Dat heeft Minister van Economische Zaken, Laurens-Jan Brinkhorst, deze week gezegd tegenover TROS Radar. De minister constateert dat de gedragscode van de industrie zelf niet heeft gewerkt. Voorjaar 2006 moet de nieuwe regelgeving van kracht worden.

KPN wil tv-reclames personaliseren

KPN en Endemol zeggen te gaan werken aan 'nieuwe vormen van adverteren'. Volgens KPN-woordvoerder Caroline Ubachs gaat het om op gerichte, op persoonlijke voorkeuren afgestemde tv-reclames.

Premium

Endemol-programma’s bij KPN

Programma's uit de Endemol-portefeuille — waaronder Medisch Centrum West, De Mounties, Mini Playback Show, Tien voor Taal en De Fabriek – zullen binnenkort bij KPN via IPTV en mobiel worden ontsloten. Dat maakte het telecombedrijf vanochtend bekend tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

Voipster: KPN moet échte internettelefonie aanbieden

KPN is gisteren begonnen met het landelijk aanbieden van internettelefonie. Klanten kunnen gebruik blijven maken van hun eigen telefoon en onder meer gratis bellen met andere gebruikers van de KPN-dienst. “Dat is niet echt eerlijk naar de afnemers van deze nieuwe dienst toe, want zij kunnen technisch gezien ook gratis bellen met gebruikers van Voipster, Google Talk of Cisco-producten; diensten die gebruik maken van hetzelfde open protocol als KPN,” zegt Sjoerd Hannema, CEO van het Nederlandse internettelefoniebedrijf Voipster.

KPN koopt hotspot op Schiphol

KPN gaat draadloos internet aanbieden op Schiphol. Het telecombedrijf neemt het bedrijf Attingo over dat de enige aanbieder van WiFi op de luchthaven is. Volgens KPN maakt Attingo nu al winst. Attingo wordt geheel opgenomen in KPN Hotspots BV, zo liet KPN dinsdag weten.

Philips en Microsoft samen in telefonie

Philips en Microsoft hebben een draagbare telefoon ontwikkeld met MSN technologie. De telefoon werkt via een “buddy lijst”, waarbij direct contact kan worden gezocht met degenen die online zijn. In plaats van elkaar teksten te sturen, kan men elkaar telefoneren via VoIP (internettelefonie). Philips ging eerder een soortgelijke samenwerking aan met KPN en Skype. Ook Panasonic heeft een soortgelijke alliantie met Skype.