Meer Artikelen

KPN biedt RFID aan als nieuwe telecomdienst

Het nieuwste telecomproduct van KPN heet RFID. In 2006 wil het bedrijf zich in de markt zetten als belangrijke aanbieder van RFID-diensten. Om te laten zien wat ze kan op het gebied van RFID start het bedrijf in januari een grootschalige pilot.

Flinke groei SMS en mobiele internetdiensten

De inkomsten uit SMS, MMS en mobiele internettoegang zijn het afgelopen kwartaal flink toegenomen. Nederlandse aanbieders van mobiele telefoon zagen de gezamenlijke opbrengsten van deze diensten met iets meer dan dertien procent stijgen zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Telecompaper.

KPN meet kijkgedrag IPTV

KPN kan het kijkgedrag van zijn IPTV dienst, die vanaf volgend jaar via ADSL2+ wordt aangeboden, van minuut tot minuut volgen. “We kunnen het kijkgedrag per IP adres analyseren,” vertelde Ludolf Rasterhoff van KPN TV vanochtend op het Broadcast Jaarcongres TV en Internet in 't Spant in Bussum.

KPN met narrowcasting in taxi’s

KPN en Faster Media gaan een proef houden met zowel live als on-demand televisie in tweehonderd taxi's in de vier grote steden. KPN zal adverteren op dit 'Taxi-TV'-kanaal en op de buitenkant van taxi's.

Barcodes ingezet tijdens Amsterdamse Museumnacht

Wie komend weekend de Amsterdamse Museumnacht bezoekt, kan bij verschillende kunstwerken een barcode aantreffen. De bezoeker die met zijn of haar mobiele toestel een foto maakt van de barcode en deze naar een bijgeleverd e-mailadres stuurt, heeft de mogelijkheid om op zijn mobieltje aanvullende informatie over het kunstwerk te bekijken.

Debitel lanceert Lowcall: prepaid zonder opwaarderen

Debitel komt later deze week met een nieuwe prepaiddienst waarvoor je pas achteraf betaalt. Bij Debitel LowCall is er geen verschil in prijs tussen bellen naar vaste en mobiele nummers en er zijn geen dal- en piekuren. De tarieven zijn iets lager dan bij Easymobile en KPN's Simyo.

KPN neemt belang NTT Docomo over

KPN neemt het belang van 2.16 procent van NTT DoCoMo in KPN Mobiel over. Dit belang was op 30 juni 2005 gewaardeerd tegen een boekwaarde van 111 miljoen euro. DoCoMo neemt daarmee definitief afscheid van KPN als partner in i-mode, de dienst die in Europa niet zo succesvol is geworden als het Japanse telecombedrijf had gehoopt.

E-Plus lanceert merk gericht op Turkse gemeenschap

E-Plus, de Duitse dochter van KPN, blijkt begin deze week een nieuw merk gelanceerd te hebben dat speciaal is gericht op de Turkse gemeenschap in Duitsland. Het nieuwe merk van E-Plus op de Duitse markt heet Ay Yildiz. Er wonen circa 2,6 miljoen Turken in Duitsland. Vraag is of KPN ook in Nederland, dat ook een grote Turkse gemeenschap heeft, met een soortgelijk product komt.

Nieuw management voor Telfort

Ton aan de Stegge (CEO), Robert van Maasakker (CFO) en Henk Buitenhuis (COO) zijn dinsdag opgestapt bij Telfort. Hun vertrek viel op de dag dat Telfort officieel onder de vleugels van KPN verder gaat. De dagelijkse leiding komt in handen van Stephanie Harmsen (managing director) en Huib Dekker (financial director). Zij komen beiden uit de Telfort-gelederen.

T-Mobile: markt niet veranderd na overname Telfort

De markt is nauwelijks veranderd, nadat Telfort is overgenomen door KPN. Dat zegt Pim van der Feltz, Marketing Directeur van T-Mobile. “De markt is nog altijd even concurrerend. Nederland kent op dit moment meer dan 40 partijen die zich bezighouden met mobiele telefonie. Dat zijn de zogenaamde mvno's.”

KPN met Simyo in ‘no frills’-telefonie

KPN heeft onder de naam Simyo een nieuw mobiel concept gelanceerd. Simyo is volgens KPN een nieuw 'no nonsense' merk dat zich richt op mensen die mobiele telefonie inmiddels als een commodity zien en voor een vaste prijs willen bellen en sms'en. De introductie van Simyo lijkt vooral een reactie te zijn op de komst van EasyMobile dat eigenlijk een zelfde soort propositie heeft. KPN stapt daarmee dus in “no frills”-telefonie.

KPN werkt met TNO aan mobiele teksttelefoon

KPN werkt aan een mobiele teksttelefoon die vooral bedoeld is voor doven en slechthorenden. Volgens het telecommconcern gaan 100 doven en slechthorenden tussen 15 oktober en 15 november proefdraaien met de alles-in-één mobiele teksttelefoon.

Skype sluit joint venture met Hutchinson in China

Ook Skype heeft ontdekt dat China op dit moment hot is. Reden voor het peer-to-peer telefoniebedrijf om een joint venture in China te sluiten met portal Tom Online. De Chinese portal krijgt 51 procent van de aandelen, terwijl skype genoegen moet nemen met 49 procent.

Mobiele televisie snel realiteit

Op het internationale IBC congres voor omroeptechniek, dat donderdag in Amsterdam zijn deuren opent, zullen Nozema Services, Nokia en Elti voor het eerst op uitgebreide schaal mobiele televisie aan een groot publiek demonstreren.

Bloosem wint pitch bij KPN mobiel

KPN Mobiel heeft Bloosem gekozen als nieuw zoekmachinemarketingbureau. Bloosem won de pitch van Traffic4u en Checkit. Belangrijkste reden dat KPN voor Bloosem koos is volgens managing director Otto Munsters van Bloosem, dat zijn bedrijf een stuk kleiner is dan de andere twee en daardoor ook maatwerk kan leveren. KPN Mobiel deed, opmerkelijk genoeg, tot nu toe nog vrij weinig met zoekmachinemarketing.