Meer Artikelen

KPN rolt Fon WiFi netwerk uit

Samen met de internationale partner Fon is KPN vandaag gestart met de uitrol van het KPN WiFi netwerk in heel Nederland. Net als bij Ziggo en UPC kunnen mobiele en vaste klanten buitenshuis gratis internetten op HotSpots.

Mobile

KPN mag E-Plus verkopen

KPN mag van de Europese Commissie het Duitse dochterbedrijf E-Plus aan het Spaanse Telefónica verkopen. Wel moeten flink wat concessies worden gedaan.

Start-ups

KPN vereenvoudigt breedbandportfolio

Als verwacht heeft KPN een geheel nieuw breedbandportfolio voor klanten thuis gelanceerd. Het huidige portfolio van 21 pakketten wordt teruggebracht naar vier keuzemogelijkheden, waarbij geen onderscheid wordt gemaakt tussen glasvezel- of koperverbindingen.

E-commerce

Meer onderzoek naar overname Reggefiber

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat nader onderzoek doen naar de voorgenomen overname van Reggefiber door KPN. De toezichthouder vreest dat door de overname de oorspronkelijke voorwaarden bij het bedrijf gaan veranderen. Zo ontstaan er mogelijk beperkingen voor andere ondernemingen om gebruik te maken van de glasvezelkabel van KPN.

Premium

KPN: 26 procent marktaandeel op tv-markt

KPN’s vaste positie in Nederlands huiskamer is veranderd van een telefoon in een televisie. De omzet uit vaste telefonie krimpt hard, tot bijna niets, terwijl het bedrijf inmiddels ook een kwart van de tv-markt kan claimen.

Venture

KPN doet Digitenne nog niet de deur uit

KPN blijft in elk geval tot 2017 Digitenne aanbieden. Dat bevestigt het bedrijf aan Telecompaper. De huidige vergunningen lopen nog tot 31 januari 2017.

América Móvil trekt zich langzaam terug uit KPN

Grootaandeelhouder América Móvil, het bedrijf van miljardair Carlos Slim, lijkt zijn belang in KPN nu toch af te bouwen. Het aandeel van América Móvil (AMX) staat volgens een melding van de AFM nu op 24,83 procent met een overeenkomstig stemrecht.

KPN rondt 4G-netwerk af

KPN heeft de uitrol van het 4G-netwerk in Nederland vandaag na vijftien maanden voltooid. Het hele land heeft daarmee dekking.

Mobile

Toch betaalde toegang tot KPN FON netwerk

KPN zal uiteindelijk toch betaalde toegang aanbieden via zijn FON Hotspots. Dat zegt het bedrijf op vragen van Emerce. Volgende week start KPN een test op Amsterdam IJburg met FON HotSpots. Aanvankelijk ontkende KPN nadrukkelijk dat deze mogelijkheid bestond.

KPN test vast internet via 4G in Loppersum

KPN gaat zijn vorig jaar aangekondigde proef met vast internet via 4G eerst in Loppersum realiseren. Dat vertelde Consumentenzaken Jaap Postma van KPN zaterdag in VARA Kassa.

KPN start met buitenshuis tv-kijken

KPN start eind maart met een proef waarbij een duizendtal KPN Compleet-klanten kan ervaren hoe het is om buitenshuis en onderweg op hun smartphone of tablet naar interactieve televisie te kijken. Daarvoor wordt het LTE-netwerk gebruikt.

KPN naar rechter voor privacy persoonsgegevens

KPN heeft de voorzieningenrechter (CBb) gevraagd om lasten onder dwangsom van toezichthouder ACM te schorsen. De toezichthouder wil dat KPN persoonsgegevens bekend maakt, maar het telecombedrijf wil bij de rechter uitsluitsel krijgen over het kader waarbinnen persoonsgegevens aan toezichthouders verstrekt moeten worden.

KPN snuffelt aan Google Glass voor Interactieve TV

KPN onderzoekt hoe het Google Glass kan inzetten op het moment dat de internetbril een massaproduct wordt. Eerste inzichten: als afstandsbediening, second screen en als extra tv-scherm.

Tech

KPN laat je AIVD-vrij bellen

KPN is een strategische samenwerking aangegaan met het encryptiebedrijf Silent Circle, waardoor mobiele telefoongebruikers vanaf juni beveiligde gesprekken kunnen voeren en data versleuteld kunnen versturen. Het bedrijf is de eerste telecomaanbieder die de diensten van Silent Circle gaat doorverkopen en heeft hiervoor de exclusieve rechten voor Nederland, Duitsland en België.

De rol van webcare binnen KPN en T-Mobile

Zowel KPN Nederland als T-Mobile Nederland draaien al een aantal jaar mee in het online service apparaat van klantcontact en webcare en spraken over de laatste ontwikkelingen op The Social Conference. In de huidige online/sociale media strategie is service dan ook de belangrijkste pijler voor beide merken. Hoe gaan zij beiden met webcare om?

Customer Service