More artikelen

Spotify maakt van barista’s Starbucks DJ’s

De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.

Customer Loyalty

Starbucks begint mobiel bestellen en betalen

Klanten van Starbucks in Amerika kunnen binnenkort de koffiewinkel inlopen, hun warme kop koffie pakken en direct de winkel weer verlaten. Een opmerkelijk gezicht voor omstanders, maar van diefstal is geen sprake.

Customer Loyalty

Starbucks: vijf miljoen mobiele transacties per week

Starbucks gaat de komende jaren vol inzetten op mobiele betalingen. Er worden momenteel wekelijks al bijna vijf miljoen mobiele transacties bij Starbucks vestigingen in de VS geregistreerd. Dat is ruim 10 procent van alle transacties in haar Amerikaanse vestigingen. Mobiel betalen en het loyaliteitsprogramma moeten elkaar in de toekomst nog meer gaan versterken.

Customer Loyalty

Google levert WiFi aan Starbucks

Google gaat WiFi leveren aan alle Amerikaanse vestigingen van Starbucks. Daardoor zou de snelheid ook minstens tien keer hoger moeten worden. In steden waar Google glasvezel heeft zou de snelheid honderd keer hoger moeten liggen.

Starbucks: tien procent mobiele betalingen

Het klinkt als de perfecte winkel. Je hoeft er nooit je portemonnee te trekken, er is gratis WiFi, draadloos stroom en je komt er om je smaakpapillen te laten verwennen. Bij Starbucks, want daar gaat het over, wordt inmiddels tien procent van de betalingen per mobiel gedaan.

Customer Loyalty

Starbucks stopt miljoenen in betaalbedrijf Square

Koffieketen Starbucks investeert 25 miljoen dollar in het Amerikaanse betaalbedrijf Square van Twitter-oprichter Jack Dorsey. CEO Howard Schultz krijgt een zetel in de Raad van Bestuur.

Starbucks gaat nu echt digitaal

Koffieketen Starbucks heeft Adam Brotman benoemd als hoofd van de digitale afdeling die internet, mobiel en sociale media omvat. Brotman rapporteert direct aan de hoogste baas Howard Schultz.

Starbucks brengt mobiel betalen naar Europa

Koffieketen Starbucks introduceert mobiel betalen in zevenhonderd filialen in Engeland. Vaste klanten hoeven enkel hun telefoon langs de kassa te zwaaien om te betalen en spaarpunten te innen.

Starbucks wil landelijk mobiel betalingssysteem

Koffieketen Starbucks, dat al eerder experimenteerde met een mobiel betalingssysteem in enkele winkels, acht de tijd rijp voor een grootschaliger project. De koffieliefhebber kan in de Verenigde Staten in de bijna 7.000 winkels en 1.000 dependances aldaar met het mobieltje afrekenen.

Oxfam en Starbucks ruziënd op YouTube

Liefdadigheidsorganisatie Oxfam en koffieketen Starbucks rollen ruziënd over elkaar heen en spelen welles-nietes op videosite YouTube. Tienduizenden internetters keken naar de aantijging en het verweer. Deze bedrijfsruzie is nog maar het nette begin van wat een hausse aan vuilspuierij op videosites kan worden, aldus kenner Danah Boyd.

Starbucks in downloads

De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat volgend jaar op grote schaal muziekdownloads aanbieden in haar zaken. Dit was al langer mogelijk in een select aantal winkels in de Verenigde Staten.

McDonald’s in ringtones, branden cd’s

Om mensen meer tijd in een McDonald's-vestiging door te laten brengen en in te spelen op de digitale consument, is het bedrijf in Amerika een proef begonnen waarbij klanten ook ringtones worden aangeboden. Tevens wordt de mogelijkheid tot het branden van cd's en het printen van digitale foto's gegeven.

Free Record Shop en Wehkamp te vroeg met cd s-branden

Starbucks gaat zijn Amerikaanse klanten de gelegenheid geven om cd's te laten branden in hun koffieshops. Eind jaren negentig boden ook Free Record Shop en Wehkamp die mogelijkheid al aan in Nederland. Maar dat is uiteindelijk nooit het succes geworden wat ervan verwacht werd. Free Record Shop heeft lessen getrokken uit het verleden en komt binnenkort met een eigen muziekwinkel op internet. Daar kunnen klanten liedjes downloaden.

Starbucks laat klanten eigen cd’s samenstellen en branden

De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat klanten de mogelijkheid geven hun eigen cd’s samen te stellen en deze vervolgens voor een bedrag van nog geen 13 dollar te branden. Daarvoor is Starbucks een samenwerking aangegaan met Hewlett-Packard.

Starbucks: hotspots in koffieshops “nieuwe inkomstenbron”

Klanten van koffieshopketen Starbucks die gebruik maken van de online mogelijkheden blijven gemiddeld negen keer zo lang als de klanten die alleen voor de koffie komen. Volgens Starbucks vormt het bieden van internetverbindingen dan ook "een nieuwe inkomstenbron". Het bedrijf wil niet zeggen hoeveel daarmee verdiend wordt.