Ster wacht op wetswijziging, politieke actie vereist
Meer dan een half miljard euro gaven adverteerders vorig jaar uit aan online videoreclame. Ster pakte daar precies drie miljoen euro van, omdat de politiek verhindert dat de NPO-exploitant...
Meer dan een half miljard euro gaven adverteerders vorig jaar uit aan online videoreclame. Ster pakte daar precies drie miljoen euro van, omdat de politiek verhindert dat de NPO-exploitant...
De Ster kan in korte tijd tientallen miljoenen euro's extra verdienen voor de publieke omroepen, maar dan moet er wel een wetswijziging plaatsvinden.
De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
Het is verontrustend dat de STER, de reclame-exploitant van de NPO, geen reclame meer mag dragen voor commerciële partijen. Op lange termijn is het noodzakelijk om dat te veranderen....
Directeur Frank Volmer van Ster windt er geen doekjes meer om: hij wil Ster terug op het toneel van de commerciële online exploitanten. De huidige regels maken zijn organisatie...
De exploitant van de Publieke Omroep Ster wil meer kunnen verdienen met digitale media omdat de reclame-inkomsten elders onder druk komen.
De online omzet van STER is in de eerste zes maanden van dit jaar tot onder de miljoen euro gedaald. De exploitant van publieke omroepen spreekt over een daling...
De Ster stopte op 1 januari 2020 volledig met het gebruik van advertentiecookies. Wat zijn de lessons learned?
Technisch gezien staat er exploitant STER niets in de weg om reclameboodschappen bij podcasts van de NPO te brengen.
De belangenvereniging voor adverteerders bvA vindt het niet nodig om online reclame bij de NPO, via exploitant Ster, af te schaffen. Men vreest ook toenemende marktmacht van de Amerikaanse...
De online reclameomzet van STER is begin dit jaar met tussen de zestig en tachtig procent gestegen. Dat is ná het afschaffen van 3rd party cookies. Zelfs tijdens het...