Meer Artikelen

Premium

STER: Cookies weg, online omzet omhoog

De online reclameomzet van STER is begin dit jaar met tussen de zestig en tachtig procent gestegen. Dat is ná het afschaffen van 3rd party cookies. Zelfs tijdens het begin van de coronacrisis boekte de NPO-exploitant groeicijfers van tussen de tien en twintig procent.

Online advertising
Premium

STER na onderzoek: advertentiecookies blijken waardeloos

De exploitant van de digitale NPO-kanalen STER heeft in een zeer breed onderzoek geen bewijs gevonden voor de toegevoegde waarde van advertentiecookies. “Cookieloos adverteren kan heel goed zonder dat dat businessverlies oplevert”, aldus productmanager Online Linda Worp bij STER.

Online advertising
Premium

‘We laten agencies wennen aan cookieloos adverteren’

Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.

Online advertising
Premium

STER helemaal over op cookieloos adverteren

De exploitant van de publieke omroepen STER gaat op internet helemaal over op cookieloos adverteren. Afgelopen jaar, waarin de nieuwe opzet werd getest, verliep boven verwachting goed, met positieve resultaten en volgeboekte kwartalen.

Online advertising

Minister verlaagt financiële verwachtingen STER

Minister Arie Slob van Onderwijs en Media verlaagt de financiële verwachtingen voor tv-exploitant STER voor 2020.

Media

Uitzending Gemist krijgt realtime pre-rolls videoreclame

Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.

Marketing

Ster tekent SpotX voor programmatic videocampagnes

TV-exploitant Ster is een proef begonnen met programmatic buying op NPO Gemist van de NPO. Daarbij zet het de technologie van SpotX in.

Online advertising

STER loopt achter met online exploitatie

De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken.

Online advertising

STER Extra breidt uit naar smartphone

Eind juni rolt STER een smartphone-app uit voor STER Extra. Via iOS- en Androidsmartphones krijgen kijkers, net als op de tablet, unieke acties en kortingen en exclusieve aanbiedingen voorgeschoteld.

Verschuivingen bij SPOT en GfK

Arian Buurman, Algemeen Directeur van STER, is benoemd tot voorzitter van SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. Buurman volgt Ton Rozestraten (RTL Nederland) op, voor wie de termijn van twee jaar verstreken is. Paul van Niekerk wordt directeur GfK.

Ster heeft nu eigen app

De Ster lanceert als eerste in Nederland een interactieve reclame-applicatie. Onder de naam Ster Extra kunnen kijkers tijdens reclameblokken op televisie direct aanvullende informatie opvragen, exclusief voordeel behalen of testaanvragen doen op het tweede scherm.

NPO wil niet extra investeren in tweede scherm

De Publieke Omroep gaat voorlopig niet extra investeren in het tweede scherm. Dat vertelde Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), gisteren op het Mediapark Jaarcongres. “Kijkers doen van alles met tablets, maar het heeft vaak geen relatie met tv kijken.”

Online videoadvertenties zien sterke stijging in Ster-netwerk

Het gemiddeld maandbereik van videoadvertenties op het Ster-netwerk kwam in 2010 uit op 23,3 procent. In 2009 was dit nog 15,1 en in 2008 13,1 procent. Het gehele gemiddelde maandbereik van internet nam in 2010, net als in eerdere jaren, ook weer toe.

Ster met interactieve reclame via mobiele telefoon

Ster, de reclame-exploitant van de Publieke Omroep, begint in het voorjaar van 2008 met interactieve reclame. Tv-kijkers kunnen via hun mobiele telefoon proefproducten opvragen en testritten aanvragen.

Regionale adverteerders op Uitzendinggemist

De eerste regionale commercials zijn deze week van start gegaan op Uitzendinggemist en andere sites van de publieke omroep. Ster wil met regionaal adverteren ook kleinere bedrijven aantrekken.