Omzetdaling T-Mobile door minder bellen en sms’en
T-Mobile ziet zijn Nederlandse omzet over afgelopen jaar met 4,8 procent dalen tot 1,7 miljard euro. De opbrengsten uit bellen en sms’en lopen terug.
T-Mobile ziet zijn Nederlandse omzet over afgelopen jaar met 4,8 procent dalen tot 1,7 miljard euro. De opbrengsten uit bellen en sms’en lopen terug.
Online, T-Mobile Online of toch Online.nl? T-Mobile weet niet goed welke naam het zijn internetprovider moet geven. Vanaf vandaag heet de ISP Online.nl.
Nederland is een van de Europese T-Mobilelanden waar de omzet uit mobiel internet bovengemiddeld snel groeit. Niettemin boekt het lokale filiaal amper groei als gevolg van de felle concurrentie.
Een kleine groep klanten van T-Mobile kan vanaf begin volgende maand onbeperkt gaan bellen en sms’en.
T-Mobile zag de omzet met mobiel internet in Nederland met 54 procent groeien in het tweede kwartaal. De winst bedraagt 133 miljoen, ondanks twee procent weglopende klanten.
Iedere maand maken een miljoen reizigers gebruik van draadloos internet op de stations en in de treinen. De gemiddelde sessieduur is veertig minuten.
T-Mobile brengt dit najaar de app Joyn uit, software die hetzelfde doet als WhatsApp. De app verschijnt eerst in Duitsland, daarna mogelijk in andere landen. Joyn is een mondiaal initiatief van de mobiele telecombranche.
Een kleine zestig procent van de abonnees bij T-Mobile heeft een smartphone, een stijging van goed veertig procent in een jaar. Het Nederlandse filiaal van de operator zag de omzet afgelopen kwartaal met een procent dalen.
Abonnees van T-Mobile hebben vanaf volgende maand een alternatief voor Spotify op hun mobiel. De operator gaat muziekdienst Deezer met korting aanbieden. Enkel Vodafone heeft in Nederland nog een dure muziekwinkel.
T-Mobile Nederland bouwt een API om informatie over klantwaarde van zijn abonnees te kunnen exporteren naar zijn eigen apps en die van derde partijen.
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten gebruikt een smartphone. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Een jaar geleden ging het nog om 34 procent.
“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.
Vierenvijftig procent van de nieuw verkochte telefoons bij T-Mobile is een smartphone. Dat leidt ertoe, dat de omzet in 2011 voor veertien procent bestaat uit mobiel internet. Het Nederlandse kantoor haalde daar afgelopen jaar zo’n vierhonderd miljoen euro mee op.
Door zelf discussiefora op te tuigen, proberen mobiele operators ‘weglopende klanten’ terug te winnen. T-Mobile ging onlangs over de grens van 100.000 forumleden heen.
Deutsche Telekom sluit een overeenkomst met koopjessite Groupon om klanten van T-Mobile van locatiegebonden reclame te voorzien.