More artikelen

T-Mobile sluit marketingdeal Twitter

T-Mobile gaat samenwerken met Twitter in Nederland en Duitsland. Een deel van de nieuw verkochte toestellen krijgt vanaf volgend jaar een Twitterwidget op het openingsscherm. T-Mobile wordt reclamepartner van het Amerikaanse bedrijf.

Social

Mark Klein nieuwe directeur T-Mobile

Mark Klein van Deutsche Telekom komt tijdelijk de Nederlandse mobiele dochter van dat concern leiden.

Mobile

T-Mobile verkoopt Euronet

T-Mobile wil bedrijfsonderdeel Euronet (Online.nl) aan CDS Group te verkopen om zich meer toe te kunnen leggen op mobiel internet. De CDS Group is in Nederland ook actief met CanalDigitaal en kan zo uitbreiden. De verkoop is nog onder voorbehoud van toestemming van de ondernemingsraad en toezichthouder ACM.

Directeur T-Mobile Nederland vertrekt

Exact twee jaar na zijn aanstelling in Nederland vertrekt Thomas Berlemann als directeur van T-Mobile in Nederland. Hij maakt een volgende stap buiten het concern Deutsche Telekom.

Mobile

43 procent omzet T-Mobile NL is non-voice

T-Mobile Nederland is bijna geen telefoniebedrijf meer. Nog maar een fractie meer dan de helft van de omzet komt uit telefonie. De rest, 43 procent, komt uit mobiel internet en sms.

Mobile

T-Mobile hevelt klanten over naar 4G

T-Mobile biedt vanaf november al zijn klanten toegang tot zijn 4G-netwerk. Het Duitse bedrijf schakelt maandag 18 november 2013 over op 4G en zorgt er dan direct voor dat ruim 100.000 klanten kunnen beschikken over de hoogste 4G-snelheden (30 of 50 Mbps) zonder extra kosten.

T-Mobile met clouddienst voor consument

T-Mobile Nederland brengt volgende maand een gratis clouddienst op de markt waarmee zijn klanten tot 5 gigabyte gratis aan data kunnen opslaan. Meer kost geld.

Mobile

T-Mobile Nederland stopt tijdelijk met affiliatemarketing

T-Mobile zet tijdelijk een punt achter affiliatemarketing. Aan relaties laat het telecombedrijf weten dat hoewel men de positieve lijn van 2012 ook dit jaar heeft weten door te trekken, men het resterende budget moet heroverwegen.

‘T-Mobile Duitsland kletst onzin over Nederlandse markt’

T-Mobile Duitsland is fel bekritiseerd voor stemmingmakerij rond de Nederlandse netneutraliteit. Die zou volgens het telecombedrijf alleen maar tot prijsverhogingen hebben geleid. Daar blijkt niks van te kloppen, aldus Netzpolitik.org, een platform voor digitale burgerrechten.

T-Mobile zet ISP Online.nl apart

T-Mobile Nederland heeft zijn internetprovider Online.nl in een aparte juridische entiteit ondergebracht.

Klanten T-Mobile bellen en sms’en flink minder

T-Mobile Nederland heeft in het kwartaal van 2013 een omzet gerealiseerd van 393 miljoen euro. De EBITDA bleef stabiel op 114 miljoen. Dat was iets minder dan een jaar geleden. Maar er zijn zorgelijke trends: bellen en sms’en nemen sterk af.

NS: WiFi in de trein nog een jaar gratis

De NS heeft het contract voor gratis WiFi in de treinen met nog een jaar verlengd. Daar wordt maandelijks miljoenen keer gebruik van gemaakt.

Mobile

T-Mobile heeft geen kind aan discussiefora

Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.

Mobile

T-Mobile sluit marketingdeal met Evernote

De zestig miljoen Duitse klanten van T-Mobile mogen de Premium versie van de webdienst Evernote een jaar lang gratis gebruiken op computer, mobiel en tablet. Het telecombedrijf krijgt zo een extra verkoopargument, Evernote een jaar lang nationale promotie.

Mobile

T-Mobile met eigen WhatsAppkloon

T-Mobile begint in Duitsland de uitrol van een eigen Whatsappkloon. De app ‘Joyn’ moet klanten weglokken van messengerdiensten als Whatsapp, XMS en die van Google en Facebook.

Mobile