Meer Artikelen

Premium

Ook T-Mobile met nieuwe data-abonnementen

T-Mobile brengt drie nieuwe soorten abonnementen op de markt. De oude vervallen om plaats te maken voor meer datageoriënteerde prijsplannen. Onbeperkt mobiel internetten blijft mogelijk, in tegenstelling tot bij KPN en Vodafone.

OPTA: Telecombedrijven overtreden mogelijk wet met DPI

KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 hebben wellicht meer informatie tot zich genomen van het internetgebruik van de klant dan nodig zou zijn. Het is een voorzichtige formulering van OPTA, die het bijbehorende onderzoek naar het CPB doorspeelt voor een vervolg.

T-Mobile start met locatiegebonden mobiele reclame

T-Mobile neemt een nieuwe mobiele reclamedienst in gebruik waarmee zijn abonnees reclame en aanbiedingen voorgelegd krijgen op basis van hun profiel en locatie.

‘Kwart personeel T-Mobile Nederland op straat’

De Nederlandse tak van T-Mobile snijdt in het personeelsbestand. Maar liefst een kwart van de 1.900 banen gaat verdwijnen, mede door tegenvallende omzet en winst eerder dit jaar.

Premium

Omzet mobiel internet T-Mobile naar 1,2 miljard

Mobiel internet is de grootste groeimotor achter de omzet van T-Mobile. De verkoop van mobiele data steeg in Europa en Amerika met 28 procent tot 1,2 miljard. Het aantal verkochte smartphones steeg met 43 procent, een voorbode voor nog meer internetgroei.

T-Mobile lanceert VoIP-dienst voor Facebook

Bobsled is de nieuwe dienst van T-Mobile waarmee Facebook-gebruikers elkaar op het sociale netwerk met een simpele druk op de knop kunnen bellen. Een uitbreiding om te videobellen en te bellen naar vaste nummers en mobiele nummers staat nog in de planning.

Deutsche Telekom investeert miljarden in internetactiviteiten

De markten voor IPTV, internetreclame, e-commerce en rubrieksadvertenties krijgen op Europees niveau een nieuwe financiële impuls. Deutsche Telekom verkoopt namelijk zijn Amerikaanse belang en investeert de miljardenopbrengst in nieuwe, digitale handel.

T-Mobile boekt 29 procent omzetgroei met mobiel internet

Telecombedrijf T-Mobile zag de omzet uit mobiel dataverkeer afgelopen jaar met 29 procent en streeft nog naar een ruime verdubbeling tot 2015. De exploitatie van content en mobiele reclame moet in die periode nog ruim verdubbelen.

T-Mobile webcare verlegt aandacht naar Facebook

T-Mobile is sinds oktober vorig jaar november aanwezig op Facebook met het T-Mobile Plein. “We proberen hier branding en service te vermengen”, aldus Tessel Jarigsma, directeur internet en nieuwe media bij T-Mobile Nederland.

Premium

Perspectief op mobiele ontwikkelingen: 2007 tot 2015

We staan nog maar aan het begin van een lange weg die we met mobiel internet gaan bewandelen. Pas sinds 2007 speelt het enige rol van betekenis in de westerse wereld. T-Mobile, bijvoorbeeld, verwacht dat onze mobiele dataconsumptie alleen tot 2015 nog met een factor 300 zal stijgen.

Grote adverteerders in Google Goggles-experiment

Onder meer T-Mobile, Disney en Buick, leggen in hun print-uiting een link met Google Goggles, het Visual Search-project van Google. Gebruikers kunnen met hun mobiel een foto maken van de print advertenties van deze adverteerders en krijgen vervolgens de optie om door te klikken naar een mobiele site van de adverteerder.

T-Mobile verliest alleenrecht op verkoop iPhone

KPN en Vodafone mogen de iPhone 4 opnemen in hun assortiment. Hiermee verliest T-Mobile het exclusieve recht om de telefoon van Apple in Nederland te verkopen.

Gratis navigatie voor iPhone-bellers bij T-Mobile

T-Mobile geeft gratis navigatie weg van Navigon, waarvoor geen dataverbinding nodig is. Voor aanvullende diensten moet wel worden betaald.

T-Mobile komt onder miljoenen-boete uit

T-Mobile, dat ooit Orange overnam, voldoet inmiddels aan de eisen die het Agentschap Telecom (AT) stelt aan het gebruik van umts-frequentieruimte. Een dwangsom van 5 miljoen euro komt te vervallen.

Premium

Deutsche Telekom internationaal met tv en Scout24

Telecomaanbieder Deutsche Telekom wil meer geld verdienen met niet-telecomactiviteiten. Het bedrijf is bezig met Europese expansie van advertentiesites en televisie.