More artikelen

TomTom gewild op Midkap, maar waarom eigenlijk?

Het aandeel TomTom is vanochtend gewild op de Midkap-beurs na geruchten dat Google de navigatie-app Waze gaat overnemen. Vermoedelijk hopen beleggers dat TomTom nu een aantrekkelijke overnamekandidaat wordt. “Niemand gaat TomTom kopen”, zegt analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen.

De slag om de wearables

De overname van BodyMedia door headsetbedrijf Jawbone afgelopen week ging buiten de VS vrijwel onopgemerkt voorbij, maar het enorme overnamebedrag van 110 miljoen dollar geeft toch wel aan dat er een geheel nieuwe markt op komst is, die van ‘wearable computing’.

Resultaten TomTom verder onder druk

TomTom heeft over het eerste kwartaal een omzet van 202 miljoen euro gerealiseerd, minder dan de 233 miljoen een jaar eerder. De EBITDA kwam uit op 29 miljoen tegen 28 miljoen in 2012. Het nettoverlies is met 2 miljoen euro even hoog als een jaar eerder.

Houdt TomTom nog wel koers?

Het was de belangrijkste dag voor het Nederlandse TomTom sinds tijden. Naast pers waren gisteren ook partners in de Amsterdamse Beurs van Berlage uitgenodigd voor wat heel even een toelichting op een grote strategische koersverandering leek te gaan worden. Of een dramatische wending in het bestaan van het bedrijf.

Ook TomTom in slimme horloges

TomTom heeft vanmiddag in Amsterdam twee slimme horloges voorgesteld aan de internationale pers. Het Nederlandse bedrijf heeft vooral de hardloop- en fietsersmarkt op het oog. Ook ziet TomTom nieuwe mogelijkheden voor de navigatiekastjes in auto’s.

Surseance voor InfoHubble

De startup InfoHubble van Pieter Grasdijk, die eerder zijn digitale bedrijvengids iLocal aan TomTom verkocht, verkeert in problemen. De rechtbank Amsterdam heeft surseance verleend.

Winst voor TomTom, maar omzet blijft dalen

Navigatiebedrijf TomTom heeft in het vierde kwartaal van vorig jaar de winst zien stijgen naar 99 miljoen euro. Een jaar eerder ging het nog om 12 miljoen. Met dank aan een eenmalige belastingmeevaller.

Levering aan huis onder de maat

Levering aan huis kan nog sterk verbeterd worden. Dat concludeert TomTom uit eigen onderzoek. Driekwart van de Nederlandse consumenten zit langer te wachten op een pakket, monteur of installateur dan nodig is. Daarnaast zegt 67 procent dat zij meestal geen informatie krijgt van de leverancier over eventuele vertraging.

IFA: TomTom heeft vertrouwen in smartphonemarkt

Navigatiebedrijf TomTom ziet weer licht aan het eind van de tunnel. Directeur Corinne Vigreux ziet de navigatiemarkt sneller herstellen dan verwacht. Mede dankzij de smartphone.

TomTom schrijft zwarte cijfers

Het Nederlandse navigatiebedrijf TomTom heeft in het tweede kwartaal zwarte cijfers geschreven. Weliswaar daalde de omzet, maar men wist een hoger dan verwachte winst te realiseren van 9 miljoen euro. De Ebitda ging van 46 naar 41 miljoen euro.

Verlies voor TomTom, maar diensten trekken aan

Navigatiebedrijf TomTom boekte in het laatste kwartaal een onverwachts nettoverlies van 2 miljoen euro. Toch lijken diensten voor meer omzet te zorgen.

Roy van Keulen weg bij TomTom

Roy van Keulen vertrekt als vicepresident e-commerce van TomTom om de multichannelstrategie op te zetten bij Maxeda DIY.

Diensten TomTom in de lift

De omzet van navigatiebedrijf TomTom is vorig jaar wederom gehaald, met 16 procent tot 1,273 miljard euro. Ook voor 2012 zijn de vooruitzichten niet goed. Wel zit er groei in diensten.

[Social Conference] TomTom leunt op supergebruiker

Navigatiebedrijf TomTom bespaart flink op technische ondersteuning door gebruikers in een forum met elkaar te laten communiceren.

Verzekeraar beloont TomTom-automobilist met lagere premie

Automobilisten met een TomTom kunnen in Engeland een goedkope verzekering afsluiten, op voorwaarde dat ze per satelliet gevolgd mogen worden.