Traffic4u haalt conversiekennis uit buitenland
Onlinemarketingbureau Traffic4u richt samen met een aantal buitenlandse branchegenoten een alliantie op om kennis uit te wisselen over conversieoptimalisatie.
Onlinemarketingbureau Traffic4u richt samen met een aantal buitenlandse branchegenoten een alliantie op om kennis uit te wisselen over conversieoptimalisatie.
Een test bij Holiday Cars laat zien, dat e-commercesites tot dertig procent aan conversies kunnen verliezen als ze hun bezoekers vragen om trackingcookies te accepteren.
Het merendeel van de grote e-commercebedrijven in Nederland negeert de cookiewet. Veertig procent van hen denkt niet dat de cookiewet enige invloed op de online omzet zal hebben.
Onlinemarketingspecialist Traffic4u verkoopt zijn Spaanse filiaal aan de lokale specialist Internet Advantage.
De helft van de bedrijven voor wie online een significant kanaal is, streeft niet actief naar het beste resultaat. Verkeer naar een site halen, kunnen de meesten wel, maar de truc om van die bezoekers daadwerkelijke klanten te maken, hebben weinigen goed in de vingers.
Online marketingbureau Traffic4u richt met tien buitenlandse branchegenoten de alliantie Yamondo op om zijn internationale bereik aanzienlijk te vergroten.
Traffic4u, een bedrijf dat marketingdiensten rondom zoekmachines levert, stelt zijn campagnetechnologie ter beschikking aan derden, ook aan niet-klanten en concurrenten.
Traffic4u, marktleider in result driven online marketing, introduceert TrafficSAM: een technologie die het managen van Search Advertising campagnes beter, efficiënter en rendabeler maakt. TrafficSAM kan gegevens uit de Back Office (CRM, omzetgegevens) koppelen met Google Adwords, Yahoo! en Analytics data. Het systeem is ontwikkeld door Traffic4u en wordt nu al gebruikt door enkele van de grootste adverteerders in Nederland.
Gert Jan Munneke, oprichter van Traffic4u, bekritiseert Larry Page en Eric Schmidt omdat ze prijsdiscriminerend zouden werken met reclame op YouTube.
De tarieven van banneradvertenties blijven onder druk staan, mede door Googles overname van DoubleClick. De prijsdaling houdt aan, maar dat leidt uiteindelijk wel tot eerlijkere tarieven. Dat meent Gert-Jan Munneke van Traffic4u.
Winnaar: SearchResult.
Traffic4u, specialist in zoekmachinemarketing, heeft als een van de weinige Nederlandse bedrijven een Analytics-accreditatie van Google gehad. Het mag zich geaccrediteerd consultant noemen.
De kosten per klik voor reisreclame met Google Adwords en Adsense zijn in het laatste halfjaar van 2007 met zo’n 25 procent gedaald ten opzichte van het hoogtepunt in het tweede kwartaal 2007. Dat komt mede door seizoensinvloeden.
Zoekmachinespecialist Traffic4u opent twee kantoren in Spanje. “Een gefragmenteerde markt met veel potentie”, aldus directeur Gert-Jan Munneke. Over een paar jaar moet een significant deel van de omzet van buiten Nederland komen.
Bij online marketing is het verstandig om rekening te houden met seizoenen. Maar ook adverteren buiten piekmomenten is belangrijk. “Er zijn mensen die ’s winters badkleding kopen.”