More artikelen

Nieuwe strategie, nieuwe site voor Vergelijk.nl

Vergelijk.nl steekt zijn site begin volgende maand in een nieuw jasje, een verandering die het gevolg is van een strategische herpositionering van de vergelijkingssite c.q. ‘webwinkel’. “We gaan ons meer richten op een specifieke, meer loyale doelgroep”, aldus bedrijfsleider Levi van Wijngaarden.

E-commerce

Vergelijk.nl streeft naar een derde groei 2012

Vergelijk.nl wil dit jaar een kleine vijf procent meer bezoeken van zijn site krijgen, maar wel dertig procent meer leads aanbrengen bij webwinkels.

Meer reclameruimte voor fabrikanten in schappen Vergelijk.nl

Vergelijk.nl gaat binnenkort ‘schapruimte’ in zijn site verkopen aan fabrikanten. Deze kunnen zich wat duidelijker profileren in de zoekresultaten. Ze krijgen bovendien informatie over klantgedragingen terug, iets dat ze ook gewend zijn uit de fysieke retail.

Vergelijk.nl: ‘Grootste concurrenten zijn de offline shops’

De bezoekers van Vergelijk.nl kunnen sinds twee weken op de vergelijkingssite zelf direct producten kopen bij de 600 aangesloten winkels. Het blijkt dat gebruikers van de ‘koopdienst’ mensen zijn die anders bij een offline winkel hun aankoop hadden gedaan.

Vergelijk.nl verkoopt site voor flash sales

SuperDagDeal, de site voor flash sales van Vergelijk.nl, is overgenomen voor een onbekend bedrag. De site is tijdelijk uit de lucht.

Nederlandse vergelijkers: gratis Google Shopping geen probleem

Google Shopping toont webshops zonder dat zij daarvoor hoeven te betalen. Bij de Nederlandse vergelijkers moet hier, met uitzondering van Beslist.nl, voor betaald worden. Hoe denken de vergelijkers te gaan concurreren met gratis?

Prijsvergelijkers: Google Shopping biedt geen inhoud

De grote Nederlandse prijsvergelijkers lijken zich weinig zorgen te maken over de lancering van Google Shopping in Nederland. Vooralsnog denken ze een meerwaarde te kunnen bieden met unieke content en zich daarmee te onderscheiden van de nieuwe concurrent.

Vergelijkingssites stappen uit papieren magazine

Independer.nl en Vergelijk.nl zien geen brood meer in het papieren consumentenmagazine Check. Het initiatief van vier vergelijkingssites wordt daarmee voorlopig een halt toegeroepen.

Baas Consumentenbond schoffeert prijsvergelijkers

Nederlandse prijsvergelijkingssites zijn verbolgen over een veeg uit de pan van de vertrekkend directeur van de Consumentenbond. Felix Cohen noemt hen namelijk ondoorzichtig en te sterk gemotiveerd door commerciële belangen.

Workshop: Vergelijkingssites

Als u vergelijkingssites op een slimme manier inzet, dan maakt u gratis reclame en betaalt u een kleine vergoeding voor elke klant die via de vergelijkingssite bij u belandt. Maar hoe laat u Vergelijk, Kelkoo, Kieskeurig of Beslist voor u werken?

Vergelijk.nl bereidt voor op buitenlandse uitbreiding

Compare Group, moederbedrijf van product- en prijsvergelijkers Vergelijk.nl en El Cheapo, sleutelde afgelopen twee jaar hard aan de organisatie en zijn technologie. Vanaf volgend jaar hoopt het daar met internationale expansie de vruchten van te plukken. Emerce sprak met hoofd Marktontwikkeling Jeroen Korving.

Vergelijk.nl vergelijkt prijzen electriciteit én gas

Vergelijk.nl is samen met Energiewereld een prijsvergelijker gestart die en electriciteit én gas vergelijkt. Tot nu toe werd alleen een van beide productgroepen vergeleken. Met name met gas valt als consument nog het nodige voordeel te behalen, zo hebben Vergelijk.nl en Energiewereld becijferd.

Vergelijk.nl neemt ook deel boedel Cedron over

Vergelijk.nl heeft de domeinnaam van het failliete ConsumerDesk.nl overgenomen. Daarnaast heeft het bedrijf het databestand met productinformatie van het overkoepelende softwarebedrijf Cedron gekocht. Daarmee is er weer een deel van de boedel van het failliete Cedron verkocht. Eerder al nam het Duitse EMS de software van Cedron over.

Vergelijk.nl waarschuwt voor malafide webwinkels

Vergelijk.nl waarschuwt voor een toenemend aantal malafide webwinkels. “Met de stijgende populariteit van het kopen op internet, stijgt ook het aantal malafide bedrijven dat de consument willens en wetens belazert,” aldus Vergelijk.nl. “Helaas verpest deze kleine groep bedrijven het broze vertrouwen van de consument in online shoppen.”

Kieskeurig is bekendste prijsvergelijker

Kieskeurig.nl is de bekendste prijs- en productvergelijker van Nederland, zo blijkt uit een onderzoek van internetonderzoekbureau R&M interactive. Vergelijk.nl staat op de tweede plaats, gevolgd door El Cheapo.