Meer Artikelen

Premium

GroupM groeit 17 procent

Media- en reclamebureau GroupM groeide afgelopen jaar met zeventien procent. Wunderman Thompson schrijft volgens eigenaar WPP Group ook dubbele cijfers.

Marketing
Premium

WPP: jaarlijks honderden miljoenen voor overnames

De internationale reclamereus WPP, onder meer moederbedrijf van GroupM, gaat jaarlijks honderden miljoenen euro’s uitgeven aan digitale overnames. Met name in de domeinen e-commerce en marketingtechnologie.

Marketing
Premium

WPP opent Nederlands expertisecentrum Amazon-reclame

De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).

Online advertising

Greenhouse opent Marketplaces-hub

De innovatietak van Greenhouse start een Marketplaces-hub op. Daarmee richt het zich op grote bedrijven in Nederland die stevig strategische posities willen innemen op marktplaatsen.

Marketplaces
Premium

Salmon wordt Wunderman Thompson Commerce

E-commerceconsultant Salmon verandert zijn naam in Wunderman Thompson Commerce. Dat vloeit voort uit de fusie tussen JWT en Wunderman eerder dit jaar.

Digital Agencies

WPP reorganiseert, ontslaat 3.500 man

Communicatiereus WPP, moederbedrijf van onder meer GroupM en TNS Nipo, voert een reorganisatie door. Daarbij vallen 3.500 ontslagen.

Venture

Wunderman (WPP) koopt Emark

WPP-dochter Wunderman verwerft de meerderheid van de aandelen in marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem.

Venture

Nieuwe strategie WPP eind 2018

Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.

Marketing

Mark Read wordt nieuwe CEO van WPP

Na een zoektocht binnen en buiten de organisatie is interim Mark Read verkozen tot de vaste, nieuwe topman van bureaunetwerk WPP.

Marketing

Alibaba koopt Chinese reclamebedrijven

Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.

Marketing
Premium

Felle kopersstrijd MediaMonks, ‘300 miljoen euro’

De Engelse Martin Sorrell is een van de partijen die het internationaal gerenommeerde digitale productiehuis MediaMonks uit Hilversum willen kopen. Een andere belangstellende is het concern dat Sorrell tot voor kort als CEO leidde: WPP.

Digital Agencies

WPP: ‘Langzame start van 2018’

Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.

Marketing

Dominantie Facebook en Google rijst de pan uit

“Dit is slecht nieuws voor de balans in het ecosysteem van uitgevers”. WPP-dochter GroupM luidt de alarmklok. Nieuwe internationale marktcijfers laten zien dat het duopolie Facebook en Google de online reclamemarkt meer dan domineren.

Online advertising

WPP stelt omzetverwachting omlaag bij

Reclamereus WPP verwacht amper omzetgroei in het vierde kwartaal van dit jaar. Dat komt met name door de dalende Noord-Amerikaanse markt. Het concern ziet geldstromen buiten haar om in grote volumes naar Facebook, Google, Alibaba en Tencent stromen.

Online marketing

MediaCom optimaliseert tv-commercials voor Facebook

GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.

Facebook Advertising