Meer Artikelen

YouTube mogelijk onder toezicht Mediawet

YouTube komt in Nederland mogelijk onder toezicht van het Commissariaat van de Media. Dat gebeurt wanneer het zijn videodiensten in de toekomst meer op tv-kijkers oriënteert.

BMW doet homepage takeover YouTube

De eerste elektrische auto’s van BMW moeten nog van de productieband lopen, maar de fabrikant is het digitale charmeoffensief al begonnen. Een homepage takeover op YouTube moet het publiek lekker maken voor twee nieuwe modellen.

Nieuwe hoofd marketing voor YouTube

Danielle Tiedt wordt hoofd marketing bij YouTube. Voorheen leidde zij Microsofts Bing.

Auteursrechtenorganisatie wil strenger YouTube-filter

Een regionale rechtbank in Hamburg zal pas op 20 april beslissen in de al jaren slepende zaak tussen auteursrechtenorganisatie GEMA en YouTube. GEMA vindt dat YouTube illegale opnamen niet voldoende aanpakt.

Ook YouTube kanalen onder mediawettelijk toezicht

Door commerciële partijen aangeboden YouTube-kanalen kunnen in beginsel onder mediawettelijk toezicht vallen, omdat ze als directe concurrenten van commerciële omroepen kunnen opereren. Dat zegt beleidsadviseur Rutger Fortuin van het Commissariaat voor de Media in het jongste nummer van omroepblad Spreekbuis.

YouTube en Netflix experimenteren met eigen content

YouTube en Netflix willen kijkers eigen content voorzetten. YouTube trekt hiervoor het komende jaar zelfs 100 miljoen dollar uit. Een van de eerste kanalen ging deze week van start.

YouTube krijgt nieuw design, betere Analytics

Na maanden voorbereiding geeft Google de videosite YouTube een nieuw jasje. Het ontdekken van nieuwe video’s en de sociale functie worden naar voren getrokken. Uitgevers krijgen bovendien betere statistieken om het videoverkeer te analyseren.

YouTube begint online verhuur Disney-films

YouTube heeft een samenwerking gesloten met Walt Disney Studios. De gebruiker krijgt hiermee tegen betaling toegang tot honderden Disney-films zoals bijvoorbeeld Pirates of the Caribbean.

‘YouTube en Disney sluiten deal voor exclusieve online content’

YouTube en Walt Disney sluiten een samenwerking waarmee 10 tot 15 miljoen dollar is gemoeid om nieuwe korte filmpjes te produceren die vervolgens verspreid worden op een apart YouTube-kanaal.

Premium

RTL en News Corp. schakelen YouTube bij

De tv-bedrijven RTL, News Corp. en IAC/Interactive maken volgende week bekend dat ze complete tv-programma’s op YouTube gaan zetten. Dit soort uitzendingen moet online kijkers langer aan het scherm houden en, daarmee, adverteerders trekken.

YouTube-partners krijgen eigen winkeltje op videoplatform

YouTube biedt partners de mogelijkheid op hun eigen kanaal bepaalde producten te verkopen. Het gaat onder meer om concertkaartjes en muziekdownloads.

Premium

YouTube begint filmverhuur in Europa

Engeland is het eerste Europese land waar YouTube speelfilms gaat verhuren. Google blijft partners zoeken om lange producties online te brengen, als aanvulling op het korte materiaal dat al in overvloede op de videosite staat.

YouTube heeft televisiekanalen bijna op orde

De twaalf televisiekanalen waarmee YouTube de concurrentie met tv-zenders aan wil gaan, zijn bijna rond. Op dit moment worden de contracten ondertekend.

Op safari naar emoties in sociale media

Sociale media voelen voor veel organisaties nog als wilde, ongetemde beesten. Vandaar dat we recent met het personeel van een grote financiële instelling op sociale mediastrategie-safari zijn geweest. Tijdens een safari komen de zoomlenzen te voorschijn, en ontkom je niet aan een zoektocht naar de ‘big five’.

Social
Premium

‘Online vergroot bereik tv-commercial tot 33 procent’

Adverteerders die Youtube inzetten als extra kanaal bij hun tv-campagnes zien het bereik tot 33 procent toenemen. In Nederland verkocht Aviko bovendien meer aardappeltjes door de helft van zijn tv-budget bij Youtube aan pre rolls te besteden.