Content-upload naar YouTube verdubbeld in jaar tijd
Het volume van videocontent dat op YouTube terecht komt, is in een jaar tijd met 100 procent toegenomen. Vandaag de dag wordt meer dan 48 uur aan video per minuut naar de site geüpload.
Het volume van videocontent dat op YouTube terecht komt, is in een jaar tijd met 100 procent toegenomen. Vandaag de dag wordt meer dan 48 uur aan video per minuut naar de site geüpload.
De filmliefhebber kan binnenkort bij YouTube speelfilms huren. De YouTube-dochter voegt 3.000 speelfilms aan de filmsectie toe. Hierbij gaat het ook om de grotere kaskrakers, zo laat YouTube weten.
Niet enkel de traditionele media zetten zich schrap voor de berichtgeinvg van het huwelijk van tussen de Engelse prins William en Kate Middleton. Mobiele operators denken in een paar uur tientallen miljoenen foto-uploads te verwerken. En ook Youtube zendt de gebeurtenis live uit.
Alle video’s die vanaf nu geüpload worden op YouTube, worden geconverteerd naar het open source WebM-formaat. Bestaande video’s krijgen dezelfde behandeling. Deze codec wordt gebruikt om video’s in Chrome, Opera en Firefox in html 5-video af te spelen.
Youtube investeert significante bedragen om de concurrentie aan te gaan met tv-zenders. De Google-dochter gaat zijn site anders inrichten en geeft derden opdrachten om mediaproducties puur voor het Google-web te maken.
Google heeft het ierse Green Parrot Pictures overgenomen voor een onbekend bedrag. De technologie van het bedrijf wordt vooral gebruikt om de kwaliteit op te schroeven van filmpjes op YouTube die gemaakt zijn met een mobiele telefoon.
YouTube wil nog dit jaar het aantal personeelsleden verhogen met meer dan 30 procent. Dat betekent dat er rond de 200 nieuwe plekken worden gecreëerd. De videosite is voornamelijk op zoek naar mensen in advertising, sales en klantondersteuning.
Youtube is in gesprek met sportbonden om live uitzendrechten te verwerven. De Google-dochter wil behalve Europees voetbal ook live ijshockey kunnen uitzenden via internet.
L’Oréal heeft tot woensdag de homepages van Youtube in vijf grote Europese landen compleet afgekocht. Het bedrijf onderzoekt de effectiviteit van merkbouwende reclame (branding) op het web.
Spelmaker Ubisoft beproeft een nieuw reclameconcept voor het spel Assassin’s Creed Brotherhood. Om het campagneverhaal te volgen, wordt de consument tussen verschillende social mediasites heen en weer gestuurd. “Ik denk dat dit nog niet eerder is vertoond”, aldus Marcel Keij, Marketing Director Benelux bij Ubisoft.
Quora is the next big thing volgens Hong Qu. De voormalige YouTube interface-designer is net naar New York verhuisd. Qu noemt Quora een kennismachine. Een zoekmachine die bestaande content doorspit. Quora levert gerichte antwoorden op je vragen. Net als Yahoo Answers, erkent Qu, maar Quora zou een serieuzer platform zijn waar experts hun reputatie kunnen opbouwen.
YouTube staat er vol mee, concertfilmpjes die bezoekers hebben gemaakt met hun mobiele telefoon. De nieuwe mobiele applicatie van VPRO’s 3voor12 koppelt dit soort filmpjes op tijd en locatie aan elkaar om er een semi-professionele concertregistratie van te maken.
Google is begonnen met de uitrol voor reclame op de mobiele site van YouTube. Hiermee zet de zoekmachinegigant de volgende stap in de onderneming om de populaire video-site winstgevend te maken.
De baas Mobiel van Youtube, Francisco Varela, hoopt dat er snel een einde komt aan de gekte rondom mobiele applicaties. Het web is een uitstekend en algemeen toegankelijk erkend vehikel om mobiel internet te gebruiken, zeker wanneer zwaar op HTML5 wordt ingezet.
Ondermeer Voetbal International, Voetbal.nl, RTLvoetbal, KPN, Ziggo, UPC, YouTube en MSN zullen video’s van de Eredivisie voetbal gaan verspreiden met gratis content. De reclameopbrengsten worden door verdeeld tussen Eredivisie en de betreffende partners.