‘Open marktplaatsen cruciaal voor B2B online’
Open netwerken als Basware en Ariba zijn cruciaal voor de verdere ontwikkeling van B2B online. Dat zegt Forrester in een nieuw onderzoek, Vendor Landscape: B2B Business Networks.
Open netwerken als Basware en Ariba zijn cruciaal voor de verdere ontwikkeling van B2B online. Dat zegt Forrester in een nieuw onderzoek, Vendor Landscape: B2B Business Networks.
Ondernemingen krijgen vanaf 1 februari 2016 voor het eerst de mogelijkheid om realtime op elk moment van de dag de in- en verkoop van hun energie zelf te bepalen. Dan gaat een handelsplatform van energiebedrijf DELTA en Saxo Markets, de institutionele tak van Saxo Bank, van start.
Het Lelystadse bedrijf Support2U is onder de naam aLot2Trade een internationaal handelssysteem gestart, toegespitst op bedrijven en personen werkzaam in de internationale handel.
Het Belgische D Square, gespecialiseerd in data mining voor de procesindustrie, haalt vijf miljoen euro op bij investeerders als LRM, PMV, Gemma Frisius (KU Leuven), Fortino Capital en Jurgen Ingels.
Het Amsterdamse LeadBoxer, dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer, heeft een half miljoen euro groeigeld gekregen van The Hatch Firm.
Microsoft heeft een nieuwe planningtool, simpelweg getiteld Planner, ter beschikking gesteld als onderdeel van de cloudabonnementen Office 365 Enterprise, Education en Business.
LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.
Online Succes lanceerde de eerste editie van het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. Hoe denken B2B marketeers over de trends op hun vakgebied in 2016? Waar liggen hun interesses en waar gaan ze in 2016 mee aan de slag? In dit artikel lees je de belangrijkste trends.
E-Procurement platform Mercateo.nl heeft het assortiment binnen een jaar uitgebreid naar meer dan 4 miljoen artikelen en realiseerde hiermee naar eigen zeggen een assortimentsgroei van 100 procent ten opzichte van 2014.
Sociale media zijn ook voor B2B enorm belangrijk aan het worden, en dan hebben we het niet alleen over LinkedIn. B2B marktplaats Expert Market deed hier onderzoek naar. Het midden- en kleinbedrijf in de VS voelt zich vooral thuis op Facebook, met LinkedIn als tweede keuze. Bedrijven weten echter nog altijd niet goed wat ze moeten plaatsen op sociale media. Uit onderzoek blijkt echter dat met name promoties zich in een warme belangstelling mogen verheugen. Op de tweede plaats komt informatie over nieuwe producten.
Het zakelijke veilingplatform voor industriële machines Auctelia haalt 800.000 euro op bij Internet Attitude en Inventures.
Voordat je een online aankoop doet, heb je vaak een aantal vragen die je beantwoord wilt hebben. Binnen B2B zijn er vaak veel vragen door de lange verkoopcyclus waarbij meerdere personen betrokken zijn. En in een winkel, showroom of aan de telefoon kun je eenvoudig een antwoord krijgen op deze vragen. Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten niet wegklikken naar een concurrent, kun je live chat support toevoegen om hun vragen te beantwoorden en te begeleiden.
De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database.
Demandbase zet een B2B Data Cloud op, bedoeld om zakelijke bezoekers aan de hand van hun IP adres te herkennen. Anonieme bezoekers kunnen op deze manier worden gekoppeld aan bedrijven.
Kunstmestproducent OCI Nitrogen lanceert een webportaal voor haar klanten in de groot- en tussenhandel. Het bedrijf wil de communicatie met en de levering aan klanten nog verder optimaliseren.