More stories

Slimmere contentmarketing met bedrijfspersona’s

B2B marketing intelligence dienstverlener Sizo introduceert acht bedrijfspersona’s ten behoeve van doelgroepenanalyse: de Nederlandse zakelijke markt bestaat vooral uit Regionale uitvoerders (27 procent) en Dagelijkse kantoorwerkers (25 procent).

B2B Digital

WeMarket: ‘We boren nieuwe handelsstromen aan’

De ambities van het woensdag aangekondigde B2B platform WeMarket, voortgekomen uit de koker van WeTransfer, liegen er niet om: het is ‘s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers. Emerce sprak met Gijs van den Broek, Chief Commercial Officer van WeMarket. Die deed ervaring op bij de Nederlands-Amerikaanse Kamer van Koophandel.

B2B Digital

LinkedIn spreekt zijn talen

LinkedIn wil zijn dienst in meerdere talen aanbieden en heeft nu ook Portugees als taal toegevoegd. Duits en Frans volgen dit najaar.

B2B Digital

Oprichter WeTransfer start internationale B2B-marktplaats

Bas Beerens, een van de intitiatiefnemers van bestandsuitwisseldienst WeTransfer, start vandaag WeMarket, naar eigen zeggen ’s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers.

B2B Digital

De Social Selling Index (SSI) van LinkedIn

Sinds een tijdje heeft LinkedIn nu de SSI, otewel Social Selling Index. Je Social Selling Index (SSI) wordt dagelijks geüpdatet en meet hoe effectief jij bent in het neerzetten van je personal brand, het vinden van de juiste connecties, het delen van kennis en het bouwen van relaties.

B2B Digital

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

B2B Digital

China nu tweede markt voor LinkedIn

LinkedIn heeft inmiddels 10 miljoen leden in de China, dat daarmee de grootste markt is na de VS. In totaal heeft het sociale netwerk nu 380 miljoen leden, tegen 364 miljoen een kwartaal eerder, zo blijkt uit de zojuist vrijgegeven kwartaalcijfers.

B2B Digital

LinkedIn zet exportmogelijkheid uit, en weer aan

LinkedIn heeft het besluit om gebruikers niet langer hun contactadressen te laten exporteren, ingetrokken na hevige protesten.

B2B Digital

Design in B2B: de nieuwe principes die Facebook hanteert

Om een hoop zaken heeft Facebook de afgelopen jaren bekend gestaan, maar niet om een vernieuwend of kwalitatief design voor de zakelijke gebruiker. Want waar het bedrijf veel heeft geïnvesteerd in de optimalisatie van dat design voor de consument, vergat het de interface voor B2B en dus de eigenlijke klanten: organisaties die adverteren. Daar is recent verandering in gekomen.

B2B Digital

De meest voorkomende LinkedIn fouten

LinkedIn is je online visitekaartje en tegenwoordig ook uitermate belangrijk voor als je een baan zoekt. Kim Brown van Syracuse University krijgt dagelijks LinkedIn profielen onder ogen en inventariseerde de meest gemaakte fouten.

B2B Digital

B2B-marketeer gelooft in sociale media

Sociale media zijn essentieel voor B2B-campagnes. Dat vinden nagenoeg alle B2B-marketeers die hebben meegewerkt aan een onderzoek van Regalix.

B2B Digital

Succesvol leads werven met social selling via LinkedIn en Twitter

Ook in B2B marketing en sales zijn sociale media niet meer weg te denken. Bij social selling gaat het om het vinden van prospects en deze over te halen om klant te worden via sociale media. Daarnaast presenteer je hiermee jouw merk als autoriteit in de markt. In dit artikel leg ik je uit wat de stappen zijn om succesvol social selling in te zetten om leads te werven.

B2B Digital

Digital verandert de B2B wereld; stilstaan is geen optie!

Steeds meer B2B organisaties zijn zich bewust van de kansen die digital marketing en commerce bieden. Organisaties realiseren zich dat ze in beweging moeten komen. Veel geïnteresseerde marketingprofessionals kwamen dan ook naar het door Evident georganiseerde B2B Online event, waar ruim 20 deskundigen kennis en ervaringen met elkaar deelden.

B2B Digital

Zo benader je millennials met B2B marketing

Nu baby boomers langzaam maar zeker arbeidsmarkt verlaten, staan de millennials zich langs de kant op te warmen. De komende jaren wordt de arbeidsmarkt al voor het grootste deel, zeker voor vijftig procent, door millennials bepaald. Welke B2B marketing strategie past hier?

B2B Digital

B2B marketing in cijfers (infographic)

Een van de belangrijkste doelstellingen van B2B marketeers is het begrijpen van de klant, zo blijkt uit onderzoek van Regalix. Uiteraard ook het verzamelen van verkoopmateriaal, van brochures tot webcontent, ook wel marketing collateral genoemd. Het merendeel van de B2B bedrijven investeert daarom in productmarketing, waarbij de website en e-mail voorop staan.

B2B Digital