More stories

Vijf must haves voor een succesvolle B2B website

Je hebt al een website alleen je vraagt je af waarom je toch geen klanten via jouw website werft. Of je wilt je oude website vernieuwen, maar je weet niet precies hoe. Je leest van alles over website-optimalisatie alleen zie je door de bomen het bos niet meer. Waar moet je nu precies op letten als je met jouw website aan de slag gaat om online succesvol te zijn? De vijf must haves voor elke B2B website.

B2B Digital

Een stappenplan voor ‘social selling’ (infographic)

Social selling lijkt het nieuwste buzzwoord in de blogosfeer, en sommige mediaplatforms bieden inderdaad de mogelijkheid om direct met potentiele klanten te communiceren. Zoals de circa 347 miljoen leden van LinkedIn. Onderstaande infographic legt uit hoe je een sociale verkoop campagne opzet: bouw je netwerk, zoek nieuwe klanten en betover ze met waardevolle inzichten.

B2B Digital

Paul Everett naar Emerce B2B Online

B2B online belooft de grote groeimarkt te worden. Wees er dus bij, op de tweede editie van Emerce B2B Online, op 18 juni in Maarssen. De nieuwste toevoeging aan het programma is Paul Everett. Die won met zijn bureau The Marketing Practice in 2013 èn 2014 de award voor beste B2B marketing bureau in Engeland.

B2B Digital

B2B e-commerce groeit als kool

De Amerikaanse markt voor B2B e-commerce zal in 2020 een omvang hebben bereikt van 1 biljoen dollar tegen 780 miljard dit jaar. Dat voorspelt Forrester.

B2B Digital

Big Data B2B-bedrijven ‘niet op orde’

B2B-bedrijven gebruiken in toenemende mate Big Data, maar volgens nieuw onderzoek van Dun & Bradstreet NetProspex niet de juiste (marketing)data.

B2B Digital

Mercateo lanceert B2B-inkoopplatform in België

Internationaal opererende ondernemingen hebben voortaan de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in België. Mercateo reageert daarmee naar eigen zeggen op de sterk stijgende vraag naar globale inkoopsystemen en –processen.

B2B Digital

LinkedIn maakt profielennetwerk slimmer

LinkedIn gaat meer intelligentie stoppen in zijn profielennetwerk. Het heeft daartoe voor een onbekend bedrag Refresh.io overgenomen, maker van een gelijknamige iOS-app.

B2B Digital

Het belang van B2B content: hoe doen GE en Maersk het?

Talloze predikers van content marketing adviseren om toch vooral te investeren in engaging online content. En natuurlijk zijn er even zovele voorbeelden te bedenken van merken die daar creatief op in kunnen spelen. Maar wat als je geen Coca Cola, Nike of LEGO bent? Ook ‘saaie’ bedrijven produceren succesvol hun content.

B2B Digital

Groupon begonnen met testen van webwinkels

Koopjessite Groupon wil bedrijven of merken de mogelijkheid bieden om een eigen webwinkel in te richten en inkomsten te delen. Onder de noemer Groupon Stores is de Amerikaanse onderneming een proef begonnen.

B2B Digital

Groupon begint B2B-veiling voor faillissementsverkopen

Groupon is in Europa een B2B-veiling voor faillissementsverkopen begonnen. Het initiatief gaat uit van de Zwitserse tak van het Amerikaanse bedrijf, Groupon Goods Global.

B2B Digital

Oracle lanceert B2B clouddienst

Oracle lanceert een nieuwe B2B clouddienst onder de noemer Data-as-a-Service. Daarbij levert het Amerikaanse bedrijf gegevens waarmee bedrijven potentiele klanten kunnen benaderen.

B2B Digital

Bedrijven prefereren bestaande apps boven maatwerk

Bedrijven gebruiken grotendeels bestaande apps op hun doelen te bereiken. Maatwerk komt minder vaak voor. Dat blijkt uit een enquête van CDW onder 374 ondernemingen.

B2B Digital

LeadBoxer wil waardevolle B2B leads leveren

LeadBoxer is een jong Nederlands bedrijf dat zich volledig richt op het genereren van zakelijke klanten. Een dezer dagen werd hun nieuwe gelijknamige SaaS dienst officieel ten doop gehouden. Een gesprek met medeoprichter Wart Fransen.

B2B Digital

Canon Nederland wint B2B Marketing Award

Canon Nederland heeft gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt gekregen.

B2B Digital

Aandeel millennials in B2B neemt toe

Het aandeel van millennials in B2B aankoopbeslissingen groeit snel nu de babyboomers met pensioen gaan, zo blijkt uit een gezamenlijke studie van Google en het bureau Millward Brown Digital.

B2B Digital