More stories

Marktplaats Zakelijk lanceert app voor mobiele adverteerder

Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.

B2B Digital

Marcel Molenaar gaat LinkedIn Benelux leiden

Marcel Molenaar wordt country manager Benelux van LinkedIn. Molenaar wordt verantwoordelijk voor het leiden, versterken en uitbouwen van het merk en haar reputatie. Ook zal hij zorg dragen voor het behoud van LinkedIns bedrijfscultuur en waarden.

B2B Digital

E-mailmarketing beste leadtool

E-mailmarketing is veruit het beste middel voor leadgeneratie bij B2B. Dat blijkt uit het Lead Generation Trend Report, dat zeshonderd marketeers aan de tand voelde.

B2B Digital

Welke software gebruiken de best presterende sales teams?

Met alleen een eenvoudig Customer Relationship Management (CRM) systeem om je sales bij te houden, red je het niet meer. De best presterende sales teams gebruiken namelijk (online) tools om hun sales te versnellen. In dit artikel ga ik dieper in op de verschillende categorieën sales tools zodat je je eigen sales kunt versnellen met deze software.

B2B Digital

Demandbase neemt dataverwerker over

Demandbase, gespecialiseerd in B2B marketing, heeft dataleverancier WhoToo overgenomen voor een onbekend bedrag.

B2B Digital

B2C experience in B2B: reële verwachting?

Het verwachtingsniveau van de B2B-klant als het gaat om gebruikerservaring lijkt steeds meer op dat van de consument, zo stellen onderzoekers van Forrester in een recent rapport over B2B Commerce Suites. De B2B-buyer verwacht tegenwoordig een ‘B2C experience’. Maar hoe reëel is die verwachting?

B2B Digital

25 B2B content marketing statistieken (infographic)

91 procent van de B2B marketeers zijn tegenwoordig aangewezen op online marketing om klanten te informeren. En vaak met succes. Bedrijven met een eigen blog krijgen 67 procent meer leads dan bedrijven zonder, volgens een recente studie van HubSpot. Content marketing levert een zes keer hogere webconversie op. Marketeers zeggen dat online content een betere investering is dan het inkopen van advertenties. Het grootste deel publiceert een paar keer per maand. Zestien procent doet dat zelfs dagelijks.

B2B Digital

Twitter en LinkedIn meest ingezet bij sociale marketing B2B

Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research.

B2B Digital

Betekent B2B e-commerce het einde van de groothandel?

Amazon bestaat sinds ’94. Toch heeft het nog zo’n twintig jaar geduurd voordat de bestaande retail echt de gevolgen van de online concurrentie ging voelen. Er is leegstand in winkelgebieden, winkelketens vallen om (Miss Etam, Halfords), slanken af (Bijenkorf, Paradigit) of kwakkelen (V&D, Hema). Deze situatie staat in schril contrast met de business-to-business (B2B) markt waar weinig lijkt te veranderen. Kunnen we daar dezelfde revolutie verwachten?

Fulfillment

LinkedIn rolt nieuwe berichtendienst uit

LinkedIn wil niet achterblijven bij Facebook Messenger en Skype en lanceert voor Engelstalige landen een verbeterde berichtendienst voor iOS, Android en desktop.

B2B Digital

Zes redenen waarom LinkedIn het beste B2B advertentienetwerk is

LinkedIn is het ideale platform voor B2B online, daarover is ongeveer iedereen het eens. Ruim 380 miljoen zakelijke professionals wisselen informatie uit via het sociale netwerk. Maar er is ook nog zoiets als het LinkedIn Ad Network, dat begin dit jaar werd gelanceerd en waarvoor LinkedIn samenwerkt met AppNexus. Adverteren doe je niet alleen via LinkedIn zelf, maar ook nog eens via 2500 zakelijke websites. B2BCommunity.com noemt zes redenen waarom adverteren via LinkedIn verstandig is.

B2B Digital

Microsoft grootste B2B adverteerder

De honderd grootste B2B adverteerders in de VS spendeerden vorig 4,8 miljard dollar aan advertenties, volgens AdAge. Het merendeel van het budget ging naar televisie, maar internet komt op de tweede plaats met bestedingen van 685 miljoen dollar. Dat is wel 2,7 procent minder dan in 2013.

B2B Digital

Handelsland Nederland onder druk door internet

Intensiever gebruik van internet leidt tot toenemende transparantie van de wereldmarkten. Het wordt makkelijker om contact te leggen, relaties te onderhouden en ‘koopjes’ te vinden. Dat heeft consequenties voor Nederland als handelsland, zegt het ING Economisch Bureau in het vandaag verschenen rapport ‘Van een gouden verleden naar een gouden toekomst?’ dat ter gelegenheid van SAIL Amsterdam 2015 is opgesteld.

B2B Digital

Succesvol leads genereren met online webinars

Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren en daarnaast een mooie manier om jezelf te positioneren als expert in jouw markt. Als mensen zich inschrijven voor een webinar, laten ze hun contactgegevens achter en tijdens het webinar kun je jouw product of dienst op een persoonlijke manier toelichten. Daarnaast heb je direct interactie met jouw deelnemers zoat je ook op deze manier aan de relatie met hen kunt werken. Zie onder wat je moet doen voor de beste voorbereiding.

B2B Digital

Magento stort zich op de B2B-markt

Magento, een van de grootste leveranciers van webwinkelsoftware, is een B2B-programma gestart om fabrikanten, groothandel en distributeurs te interesseren voor zijn oplossingen.

B2B Digital