Mobiele app LinkedIn vernieuwd
LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.
LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.
Online Succes lanceerde de eerste editie van het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. Hoe denken B2B marketeers over de trends op hun vakgebied in 2016? Waar liggen hun interesses en waar gaan ze in 2016 mee aan de slag? In dit artikel lees je de belangrijkste trends.
E-Procurement platform Mercateo.nl heeft het assortiment binnen een jaar uitgebreid naar meer dan 4 miljoen artikelen en realiseerde hiermee naar eigen zeggen een assortimentsgroei van 100 procent ten opzichte van 2014.
Sociale media zijn ook voor B2B enorm belangrijk aan het worden, en dan hebben we het niet alleen over LinkedIn. B2B marktplaats Expert Market deed hier onderzoek naar. Het midden- en kleinbedrijf in de VS voelt zich vooral thuis op Facebook, met LinkedIn als tweede keuze. Bedrijven weten echter nog altijd niet goed wat ze moeten plaatsen op sociale media. Uit onderzoek blijkt echter dat met name promoties zich in een warme belangstelling mogen verheugen. Op de tweede plaats komt informatie over nieuwe producten.
Het zakelijke veilingplatform voor industriële machines Auctelia haalt 800.000 euro op bij Internet Attitude en Inventures.
Voordat je een online aankoop doet, heb je vaak een aantal vragen die je beantwoord wilt hebben. Binnen B2B zijn er vaak veel vragen door de lange verkoopcyclus waarbij meerdere personen betrokken zijn. En in een winkel, showroom of aan de telefoon kun je eenvoudig een antwoord krijgen op deze vragen. Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten niet wegklikken naar een concurrent, kun je live chat support toevoegen om hun vragen te beantwoorden en te begeleiden.
De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database.
Demandbase zet een B2B Data Cloud op, bedoeld om zakelijke bezoekers aan de hand van hun IP adres te herkennen. Anonieme bezoekers kunnen op deze manier worden gekoppeld aan bedrijven.
Kunstmestproducent OCI Nitrogen lanceert een webportaal voor haar klanten in de groot- en tussenhandel. Het bedrijf wil de communicatie met en de levering aan klanten nog verder optimaliseren.
Content marketing speelt een belangrijke rol voor B2B-marketeers. Maar hoe ziet een effectief en succesvol programma er eigenlijk uit? Opvallend genoeg weet maar liefst 55 procent van de B2B-marketeers het niet te vertellen.
Sociaal netwerk LinkedIn is het derde kwartaal geëindigd met een nettoverlies van 41 miljoen dollar op een omzet van 780 miljoen. Daarvan kwam 41 miljoen van het eerder dit jaar overgenomen curcuspatform Lynda.com.
Veel B2B organisaties staan voor een digitale transformatie. Of het nu gaat om het verbeteren van de huidige website of het ontwikkelen van een naadloze multichannel klantervaring. De organisaties die al zijn getransformeerd, zullen je vertellen dat de digitale strategie pas een succes wordt als mensen deze omarmen. Als marketing manager kun je daar het voortouw in nemen.
Onderdelenwebshop Oscaro is sinds kort aandeelhouder van inkooporganisatie Temot International. Dat meldt Automotive online.
De 300 belangrijkste Amerikaanse B2B e-commerce bedrijven zetten samen 547,11 miljard dollar om, ruim dertien procent meer dan in 2014. Dat blijkt uit de B2B E-Commerce 300 van Internet Retailer.
Over 2015 en al over 2016 zijn een aantal interessante B2B-marketingonderzoeken gedaan. In dit artikel heb ik de meest opvallende B2B-marketingcijfers verzameld op het gebied van content marketing, sociale media, leadgeneratie, mobiel en marketing automation om zelf te overwegen en ter inspiratie.