Booking.com start prijsvergelijker voor accomodatiepartners
Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.
Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.
De provincie Noord Holland en TU Delft zijn een digitale koppelaar gestart voor bedrijven die overtollige spullen en recyclebare materialen kwijt willen. Er wordt dan gezocht naar een aanbieder of aannemer voor deze materialen. Op die manier besparen bedrijven kosten en wordt er minder afval weggegooid.
Hoe transformeer je een grote onderneming tot wendbaar en digitaal bedrijf? Jackelien Veldstra en Fleur de Nijs houden zich binnen KPN op dagelijkse basis bezig met die vraag. Op B2B Online spreken ze over hun ervaringen met de digitale transformatie en een interne casus.
“Bij veel B2B-organisaties is het droevig gesteld met de marketing”, stelt Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “Ze willen veel te veel vertellen en weten heel moeilijk hun klant te bereiken in het online oriëntatieproces. Ze praten teveel over hun product en te weinig over wat klanten ermee kunnen doen.”
Binnen een aantal weken is het zover: dan introduceert Magento een eigen B2B module. Hierdoor is het e-commerceplatform makkelijker inzetbaar in een zakelijke omgeving. De veranderingen komen precies op het goede moment. De B2B-markt staat namelijk aan het begin van een kleine revolutie, denkt Tjitte Folkertsma – oprichter van MediaCT.
De B2B wereld is per definitie een zakelijke omgeving, maar daarbinnen werken mensen. Door de mensen achter je zakelijke klanten als vertrekpunt te nemen in je digitale transformatie kun je een onderscheidende customer experience bieden. Zegt Adjan Kodde, mede-oprichter en CEO van Mirabeau. Hij praat 16 juni op Emerce B2B Online in Maarssen.
Digitaal transformeren staat bij veel B2B-bedrijven hoog op de agenda. Maar wat zijn daarvoor de juiste ingrediënten en met welke interne uitdagingen krijg je als initiator te maken? Thomas Kolster is ervaringsdeskundige op dat gebied. Op 16 juni staan deze vragen centraal tijdens zijn presentatie op B2B Online, ‘Getting buy-in for digitalization at the C-suite’.
Online wordt ook voor aannemers steeds belangrijker. Op verschillende social media kanalen vertelt Björn Bouwmeester over de behaalde successen en die kennis deelt hij volgende week ook op Emerce B2B Online te Maarssen.
We leven in een tijd dat ‘het niet meer gebeurt’ in scholen of universiteiten, maar in de praktijk. De wereld verandert te snel, een theorieboek is snel achterhaald. En digitale marketing kan zo goedkoop dat experimenteren de norm wordt. Edwin Vlems (MCB) vertelt op B2B Online in Maarssen over zijn eigen praktijkervaring.
Shira Goodman, de voormalige hoofd e-commerce van Staples, wordt interim CEO van de kantoorretailer. Zij volgt Ron Sargent op, die zijn post op 14 juni verlaat.
Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.
Persoonlijke ontmoetingen blijven favoriet bij contact met leveranciers. Maar live chat is een goede tweede en de populairste digitale oplossing. Waarom? Het is laagdrempelig en effectief, je krijgt direct antwoord op een vraag.
Hostingbedrijf en domeinverkoper Big Daddy heeft een app Flare ontwikkeld waarmee zakelijke voorstellen beoordeeld kunnen worden. Big Daddy spreekt van een mix van Shark Tank, LinkedIn en Tinder.
Menu Next Door, de ‘Uber’ onder de traiteurs, haalt 1,75 miljoen euro op bij onder meer Index Ventures, het fonds achter Dropbox, BlaBlaCar, Criteo en SoundCloud.
Eerder dit voorjaar werd op Emerce een kijkje gegeven in het ‘Real Time Marketing Center’ van Philips. Hier ligt de focus op directe conversie met bijvoorbeeld campagnes via social media. Maar hoe bereikt ditzelfde bedrijf de zakelijke klant?