More stories

25 B2B content marketing statistieken (infographic)

91 procent van de B2B marketeers zijn tegenwoordig aangewezen op online marketing om klanten te informeren. En vaak met succes. Bedrijven met een eigen blog krijgen 67 procent meer leads dan bedrijven zonder, volgens een recente studie van HubSpot. Content marketing levert een zes keer hogere webconversie op. Marketeers zeggen dat online content een betere investering is dan het inkopen van advertenties. Het grootste deel publiceert een paar keer per maand. Zestien procent doet dat zelfs dagelijks.

B2B Digital

Twitter en LinkedIn meest ingezet bij sociale marketing B2B

Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research.

B2B Digital

Betekent B2B e-commerce het einde van de groothandel?

Amazon bestaat sinds ’94. Toch heeft het nog zo’n twintig jaar geduurd voordat de bestaande retail echt de gevolgen van de online concurrentie ging voelen. Er is leegstand in winkelgebieden, winkelketens vallen om (Miss Etam, Halfords), slanken af (Bijenkorf, Paradigit) of kwakkelen (V&D, Hema). Deze situatie staat in schril contrast met de business-to-business (B2B) markt waar weinig lijkt te veranderen. Kunnen we daar dezelfde revolutie verwachten?

Fulfillment

LinkedIn rolt nieuwe berichtendienst uit

LinkedIn wil niet achterblijven bij Facebook Messenger en Skype en lanceert voor Engelstalige landen een verbeterde berichtendienst voor iOS, Android en desktop.

B2B Digital

Zes redenen waarom LinkedIn het beste B2B advertentienetwerk is

LinkedIn is het ideale platform voor B2B online, daarover is ongeveer iedereen het eens. Ruim 380 miljoen zakelijke professionals wisselen informatie uit via het sociale netwerk. Maar er is ook nog zoiets als het LinkedIn Ad Network, dat begin dit jaar werd gelanceerd en waarvoor LinkedIn samenwerkt met AppNexus. Adverteren doe je niet alleen via LinkedIn zelf, maar ook nog eens via 2500 zakelijke websites. B2BCommunity.com noemt zes redenen waarom adverteren via LinkedIn verstandig is.

B2B Digital

Microsoft grootste B2B adverteerder

De honderd grootste B2B adverteerders in de VS spendeerden vorig 4,8 miljard dollar aan advertenties, volgens AdAge. Het merendeel van het budget ging naar televisie, maar internet komt op de tweede plaats met bestedingen van 685 miljoen dollar. Dat is wel 2,7 procent minder dan in 2013.

B2B Digital

Handelsland Nederland onder druk door internet

Intensiever gebruik van internet leidt tot toenemende transparantie van de wereldmarkten. Het wordt makkelijker om contact te leggen, relaties te onderhouden en ‘koopjes’ te vinden. Dat heeft consequenties voor Nederland als handelsland, zegt het ING Economisch Bureau in het vandaag verschenen rapport ‘Van een gouden verleden naar een gouden toekomst?’ dat ter gelegenheid van SAIL Amsterdam 2015 is opgesteld.

B2B Digital

Succesvol leads genereren met online webinars

Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren en daarnaast een mooie manier om jezelf te positioneren als expert in jouw markt. Als mensen zich inschrijven voor een webinar, laten ze hun contactgegevens achter en tijdens het webinar kun je jouw product of dienst op een persoonlijke manier toelichten. Daarnaast heb je direct interactie met jouw deelnemers zoat je ook op deze manier aan de relatie met hen kunt werken. Zie onder wat je moet doen voor de beste voorbereiding.

B2B Digital

Magento stort zich op de B2B-markt

Magento, een van de grootste leveranciers van webwinkelsoftware, is een B2B-programma gestart om fabrikanten, groothandel en distributeurs te interesseren voor zijn oplossingen.

B2B Digital

Slimmere contentmarketing met bedrijfspersona’s

B2B marketing intelligence dienstverlener Sizo introduceert acht bedrijfspersona’s ten behoeve van doelgroepenanalyse: de Nederlandse zakelijke markt bestaat vooral uit Regionale uitvoerders (27 procent) en Dagelijkse kantoorwerkers (25 procent).

B2B Digital

WeMarket: ‘We boren nieuwe handelsstromen aan’

De ambities van het woensdag aangekondigde B2B platform WeMarket, voortgekomen uit de koker van WeTransfer, liegen er niet om: het is ‘s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers. Emerce sprak met Gijs van den Broek, Chief Commercial Officer van WeMarket. Die deed ervaring op bij de Nederlands-Amerikaanse Kamer van Koophandel.

B2B Digital

LinkedIn spreekt zijn talen

LinkedIn wil zijn dienst in meerdere talen aanbieden en heeft nu ook Portugees als taal toegevoegd. Duits en Frans volgen dit najaar.

B2B Digital

Oprichter WeTransfer start internationale B2B-marktplaats

Bas Beerens, een van de intitiatiefnemers van bestandsuitwisseldienst WeTransfer, start vandaag WeMarket, naar eigen zeggen ’s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers.

B2B Digital

De Social Selling Index (SSI) van LinkedIn

Sinds een tijdje heeft LinkedIn nu de SSI, otewel Social Selling Index. Je Social Selling Index (SSI) wordt dagelijks geüpdatet en meet hoe effectief jij bent in het neerzetten van je personal brand, het vinden van de juiste connecties, het delen van kennis en het bouwen van relaties.

B2B Digital

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

B2B Digital