More stories

Emerce B2B Online uitgelicht: Heembouw

Online wordt ook voor aannemers steeds belangrijker. Op verschillende social media kanalen vertelt Björn Bouwmeester over de behaalde successen en die kennis deelt hij volgende week ook op Emerce B2B Online te Maarssen.

B2B Digital

Emerce B2B Online: ‘Tussen de oren van je collega’s zit de beste content’

We leven in een tijd dat ‘het niet meer gebeurt’ in scholen of universiteiten, maar in de praktijk. De wereld verandert te snel, een theorieboek is snel achterhaald. En digitale marketing kan zo goedkoop dat experimenteren de norm wordt. Edwin Vlems (MCB) vertelt op B2B Online in Maarssen over zijn eigen praktijkervaring.

B2B Digital

Nieuwe (interim) CEO voor Staples

Shira Goodman, de voormalige hoofd e-commerce van Staples, wordt interim CEO van de kantoorretailer. Zij volgt Ron Sargent op, die zijn post op 14 juni verlaat.

B2B Digital

B2B wil meer contentmarketing, weinig interesse e-commerce

Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.

B2B Digital

Live chat favoriet bij B2B-contact

Persoonlijke ontmoetingen blijven favoriet bij contact met leveranciers. Maar live chat is een goede tweede en de populairste digitale oplossing. Waarom? Het is laagdrempelig en effectief, je krijgt direct antwoord op een vraag.

B2B Digital

Een Tinder voor zakelijke voorstellen

Hostingbedrijf en domeinverkoper Big Daddy heeft een app Flare ontwikkeld waarmee zakelijke voorstellen beoordeeld kunnen worden. Big Daddy spreekt van een mix van Shark Tank, LinkedIn en Tinder.

B2B Digital

Menu Next Door haalt 1,75 miljoen euro op

Menu Next Door, de ‘Uber’ onder de traiteurs, haalt 1,75 miljoen euro op bij onder meer Index Ventures, het fonds achter Dropbox, BlaBlaCar, Criteo en SoundCloud.

B2B Digital

Hoe Philips met B2B content de merkperceptie verandert

Eerder dit voorjaar werd op Emerce een kijkje gegeven in het ‘Real Time Marketing Center’ van Philips. Hier ligt de focus op directe conversie met bijvoorbeeld campagnes via social media. Maar hoe bereikt ditzelfde bedrijf de zakelijke klant?

B2B Digital

Ziggo dit jaar koploper in zakelijke promoties

Zakelijke telecomaanbieders hebben in de eerste vier maanden van dit jaar 5 miljoen euro besteed aan promotionele uitgaven. Kabelaanbieder Ziggo stond op de eerste plaats, terwijl Vodafone en T-Mobile volgen met elk ongeveer 1,3 miljoen euro aan zakelijke promoties. Dat blijkt uit een analyse van Telecompaper.

B2B Digital

50 miljoen dollar groeigeld voor Gentse Showpad

De Amerikaanse durfkapitalist Insight Venture Partners heeft samen met Dawn Capital en Hummingbird Ventures niet minder dan 50 miljoen dollar gestoken in het Gentse bedrijf Showpad.

B2B Digital

Ook zakelijke bestellingen mogelijk bij Jumbo.com

Jumbo gaat voortaan ook zakelijke bestellingen voor Jumbo.com verwerken. Klanten kunnen zich registreren met hun KvK-nummer.

B2B Digital

Ook B2B-bedrijf gebaat bij loyaliteitsprogramma

Een groot verschil tussen een B2C en B2B-bedrijf is de hoeveelheid middelen die er zijn om loyaliteitsmarketing te bedrijven. De B2B-marketeer wil wederverkopers leren kennen en meer sturing geven aan de producten die zij verkopen. Maar over een loyaliteitskaart of app beschikt hij niet. Heeft een loyaliteitsprogramma dan wel een functie voor een B2B-bedrijf?

B2B Digital

1 miljard dollar omzet voor verkopers Amazons B2B marktplaats

Amazons B2B marktplaats heeft in zijn eerste jaar 1 miljard dollar aan omzet gegenereerd voor zijn verkooppartners.

B2B Digital

Online vastgoeduitgevers met elkaar in de clinch

PropertyNL heeft een kort geding verloren tegen RealNext. De eerste is sinds 2000 uitgever van informatie over Nederlands vastgoed. RealNext is in 2003 opgericht door drie grote bedrijfsmakelaars om een database van Nederlands commercieel vastgoed op te zetten.

B2B Digital

KPN deelt cases op B2B online

Tijdens B2B Online op donderdag 16 juni in Maarssen deelt KPN, in een duopresentatie, twee B2B startup cases.

B2B Digital